مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۲۲۰ متر کانال انتقال آب در اراضی کشاورزی این شهرستان احداث شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بیژن لطفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به احداث هزار و ۲۲۰ متر کانال انتقال آب در اراضی کشاورزی این شهرستان گفت: این طرح‌ها در ۳ روستای مور آباد به طول ۵۰۰ متر، روستای صمغ آباد به طول ۳۶۰ متر و روستای آتانک به طول ۳۶۰ متر انجام شد که با اجرای آن مجموعا ۲۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت این روستا‌ها مشروب شدند.

لطفی افزود: برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال هزینه شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون از محل اعتبارات استانی، این میزان انتقال آب از طریق احداث کانال‌های بتنی در قالب پروژه ساماندهی اراضی کشاورزی و پایاب چاه دشت، انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک در ادامه گفت: از آنجایی که بیشتر اراضی کشاورزی این شهرستان در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد و با معضل کمبود آب موجه هستند به همین جهت کاهش اتلاف آب مدنظر کارشناسان و مدیران بخش کشاورزی بوده است.

لطفی اضافه کرد: در همین زمینه؛ تلاش می‌شود انتقال آب از منابع آبی تا مزارع از طریق کانال‌های بتنی و یا لوله گذاری انجام شود تا میزان هدررفت آب در این بخش کاهش یابد.

انتهای پیام/ک

احداث کانال انتقال آب در اراضی کشاورزی  در سه روستای آبیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.