رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه راه سازی خلخال به شهر ماسوله در استان گیلان تا پایان شهریور امسال تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، منصور نجف قلیزاده، رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی راه و شهرسازی استان اردبیل امروز در بازدید از عملیات اجرایی پروژه در حال ساخت جاده خلخال - ماسوله در استان گیلان گفت: روند عملیات اجرایی این پروژه بر اساس برنامه زمان بندی شده پیش می رود.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های راه سازی گردشگری استان به احداث راه محوری شال – ماجولان به ماسوله در خلخال، اومستان – داش‌دیبی و راه ارتباطی پیست اسکی شماره ۲ آلوارس افزود: راه محوری شال – ماجولان – ماسوله که از پروژه‌های شاخص گردشگری می‌باشد و با حمایت مسئولان استانی تا پایان شهریور تکمیل و آماده بهره برداری در حوزه استان اردبیل خواهد بود.

نجف قلیزاده با بیان اینکه اعتبارات سال ۹۸ راه‌های روستایی استان اردبیل نسبت به اعتبارات سال ۹۷ روند رو به رشدی را نشان می‌دهد، گفت: با پیگیری‌ها و تلاش مدیرکل راه و شهرسازی استان، در سال جاری اعتبارات راه‌های روستایی استان نسبت به ابلاغ اولیه بیش از ۲ برابرافزایش یافته است.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی راه و شهرسازی اردبیل به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در بحث راه‌های روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه تامین قیر رایگان راه‌های روستایی آماده آسفالت از طریق وزارت راه و شهرسازی صورت می‌گیرد لذا در صورت افزایش اعتبارات استانی برای بهسازی و احداث راه‌های روستایی، امکان بهره‌مندی از قیر رایگان نیز که بیش از ۵۰ درصد هزینه آسفالت را به خود اختصاص می‌دهد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: افزایش اعتبارات احداث راه‌های روستایی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها منجر به استفاده بیشتر از قیر رایگان و در نتیجه توسعه مضاعف راه‌های روستایی را به همراه خواهد داشت.

نجف قلیزاده گفت: در سال ۹۸ اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی بالغ بر ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حال اجرا دارد که بیشتر به جهت عدم تخصیص مناسب و مطالبات پیمانکاران دارای پیشرفت مورد انتظار این اداره نمی‌باشند.

وی بیان کرد: در صورت تامین و تخصیص مناسب اعتبارات در سال جاری، اکثر این پروژه‌ها تکمیل و مورد بهره‌برداری قرارخواهندگرفت.

انتهای پیام/ع

افزایش ۲ برابری اعتبارات راه روستایی استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.