رئیس شورای شهر تهران گفت: می‌توان به دوچرخه به عنوان یک مد حمل و نقلی اثرگذار نگریست.

نظر شورا در باغ بودن یا نبودن املاک تعیین کننده است/ دوچرخه؛ مد حمل و نقلی اثرگذاربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه شانزدهم تیرماه) برگزار شد، با بیان اینکه امروز گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ به پایان رسید، اظهار کرد: بر همین اساس تکالیفی برای شهرداری و شورا معین شد تا به آن عمل کنند و بیش از ۴۰ بند تصویب شد که ۴ بند هم برای شورا تصویب شد و در رسیدگی بودجه سال‌های قبل رعایت خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در جلسه امروز آقای وحدتکار به عنوان عضو هیئت مدیره ناظر بر تاکسیرانان انتخاب شد تا هیئت مدیره کار خود را به صورت قانونی انجام دهد.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص اختلاف نظر‌ها نسبت به باغ بودن و باغ نبودن برخی از املاک گفت: این اختلاف نظر‌ها همواره موجود بوده و در برخی از مواقع هم این موضوعات اختلافی به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود و مجمع تشخیص مصلحت هم برای اینکه مرجعی را برای حل همه اختلاف‌ها در نظر گیرد، شورای شهر تهران را برگزیده تا تشخیص دهد که ملک باغ است یا نیست، لذا شورا حرف آخر را می‌زند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که توسعه دوچرخه به عنوان مد حمل و نقلی تا چه میزان در وضعیت ترافیک شهر تهران اثرگذار است؟، گفت: در دنیا کشور‌هایی به موضوع توسعه دوچرخه عمل کرده و نتیجه هم گرفته‌اند که برای مثال در گذشته‌های دور که کشور چین به صورت کمونیستی اداره می‌شد، دوچرخه یک عنصر بسیار مؤثر در حرکت بود و یا در کشور هلند زیر ساخت‌های شهری را طوری ساختند که افراد می‌توانند با دوچرخه به محل کار خود بروند و تردد کنند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: به نظر من دوچرخه در تهران و مخصوصا مناطق جنوب شهر که مسطح است، می‌تواند به عنوان یک وسیله تردد گسترش یابد، زیرا در مناطق شمال شهر که دارای شیب هستند، برای طی مسیر‌هایی که سرپایینی است، استفاده از دوچرخه آسان است، اما برای بازگشت از مسیر سربالایی، استفاده از دوچرخه دشوار است.

وی اظهار کرد: در مجموع نمی‌توان به دوچرخه به عنوان یک پدیده حمل و نقل انبوه نگاه کرد و بیشتر باید به عنوان یک پدیده حمل و نقل محیط زیستی به آن نگاه کرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در هیچ کاری افراط و تفریط درست نیست، تصریح کرد: باید این موضوع را یک مد حمل و نقل در نظر بگیریم و حداکثر استفاده از آن را انجام دهیم.

هاشمی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا خود شما هم از دوچرخه برای تردد استفاده می‌کنید، گفت: من قبلا به شوخی گفتم، چون استفاده از دوچرخه کار سختی است، از سه‌چرخه استفاده می‌کنم.

انتهای پیام /

برچسب ها: شورای شهر ، سه چرخه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار