اردلان گفت: اطلاعات سلامت دانش‌آموزان در سامانه سیب تحت عنوان پرونده الکترونیک وزارت بهداشت به ثبت می‌رسد.

ثبت اطلاعات سلامت دانش آموزان در سامانه سیب/سلامت دانش‌آموزان اتباع خارجی ارزیابی می‌شودفاطمه اردلان، رئیس دفتر سلامت جمعیت جوانان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اکنون  ۱۴ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: وزارت بهداشت تعامل و همکاری دو سویه با آموزش و پرورش در جهت پیشبرد برنامه‌ها و کار‌های مد نظر دارد، به طوری که سیاستگذاری و اجرای سلامت نوجوانان در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

رئیس دفتر سلامت جمعیت جوانان تأکید کرد: در مقاطع پیش دبستانی پایه یک، چهار، هفت و ۱۰ تحصیلی، ارزیابی دوره‌ای سلامت دانش‌آموزان را انجام می‌دهیم؛ همچنین در چند سال اخیر ارزیابی وضعیت سلامت دانش‌آموزان اتباع خارجی را با هماهنگی وزارت امور خارجه و دفاتر کفالتی انجام داده ایم.

وی افزود: اطلاعات سلامت دانش‌آموزان در سامانه سیب تحت عنوان پرونده الکترونیک وزارت بهداشت به ثبت می‌رسد و به طور روزانه و آنلاین اطلاعات در اختیار معاونان بهداشت قرار می‌گیرد تا مداخلات مورد نیاز در زمینه سلامت دانش‌آموزان و نوجوانان به راحتی انجام شود.

اردلان با بیان اینکه  موضوعات و مشکلات اجتماعی دانش‌آموزان با دفاتر مربوطه وزارت بهداشت مطرح می‌شود، ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌ها در زمینه سلامت دانش‌آموزان بر مبنای تکنیک ساختاری توانمندسازی اجتماعی و پیشگیری از حوادث بر حسب موضوع در مدارس اجرا خواهد شد.


بیشتر بخوانید: فعالیت ۲ میلیون سفیر سلامت دانش آموز در کشور


اجرای طرح مروجان سلامت در ۲۰ درصد از مدارس کشور

رئیس دفتر سلامت جمعیت جوانان تأکید کرد: یکی از کار‌هایی که در دست انجام است ؛ آموزش سلامت نوجوانان و دانش‌آموزان و موضوع مروجان سلامت در مدارس است که اکنون در ۲۰ درصد از مدارس کشور این طرح در حال انجام است.

وی گفت: حدود ۱۹.۹ درصد از مدارس کشور ۵ ستاره هستند که این درجه بندی مراکز آموزشی بر مبنای چک لیست‌های ۸ گانه مدارس نمره‌دهی می‌شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسینی
۱۸:۳۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
کرونا را با همدلی وماندن در خانه شکست میدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ثمین موسوی پناه
۱۱:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سالم هستم
Iran (Islamic Republic of)
زینب ریسی
۱۸:۲۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
ما در خانه مانده ایم و تا شکست کامل کرونا باز هم در خانه میمانیم با آرزوی سلامتی برای همه مردم