عضو شورای شهر تهران با اشاره به غیر قانونی بودن دستورالعمل محدود کردن استفاده مردم از بوستان‌ها و فضای شهری پایتخت نسبت به تغییر رویکرد شهرداری به شهردار تهران تذکر داد.

شهردار تهران نسبت به محدود کردن استفاده شهروندان از بوستان‌ها تذکر گرفتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در صحن شورای شهر تهران ضمن تبریک روز قلم اظهار کرد: تذکر من در ارتباط با بحث استفاده از بوستان‌ها، پارک‌ها و فضای سبز برای مردم است.

عضو شورای شهر تهران افزود: بیش از 1 سال است که شورای پنجم با مطرح کردن موضوع زیست شبانه به دنبال افزایش امنیت، استفاده از محیط‌های شهری و زیست پذیری پایتخت است و در این زمینه شورای شهر تلاش های بسیاری از خود نشان داد تا زیست شبانه به اجرا نزدیک شود.

امانی ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم با وجه به تاکیدهای فراوان همچنان فضای سبز و پارک‌ها در ساعات پایانی خدمات خود را به شهروندان قطع می‌کنند و در مواردی نیز شاهد هستیم که از ورود آنها به پارک‌ها و بوستان‌ها جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از بوستان‌ها نیز با توجه به حقوق مردم تا ساعات پایانی شب نیز به شهروندان خدمات می‌دهند اما باید اعلام کنم بوستان‌هایی که پس از ساعت 22 خدماتی چون روشنایی و سرویس بهداشتی را از مردم می‌گیرند تا مردم بوستان را ترک کنند باید مورد تذکر قرار بگیرند.

عضو شورای شهر تهران افزود: به مدیران خدمات شهری تذکر می‌دهم این رفتار موجب نارضایتی مردم شده است و ناهماهنگی بین مدیریت شهری و عوامل اجرایی وجود دارد.

امانی تاکید کرد: تاکید می‌کنم محدود کردن مردم نسبت به استفاده از فضاهای سبز جزء دستورالعمل‌های غیر قانونی بوده زیرا شورای شهر تهران به دسترسی افراد به محیط عمومی تاکید دارد و این گامی برای رسیدن به شعار تهران شهری برای همه است.

وی افزود: طبق ماده 73 شوراها مراتب جهت اصلاح به شهردار تهران تذکر داده می‌شود.

شایان ذکر است صد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران امروز (یکشنبه 16 تیرماه) در محل تالار اجلاس شورای شهر تهران در خیابان بهشت برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار