آذربایجان غربی در سالجاری میزبان برخی مسابقات جهانی و بین المللی خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مدیر کل اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری ورزش و جوانان استان در مهاباد گفت: این استان در سالجاری میزبان مسابقات جهانی بوکس و دوچرخه سواری و بین المللی المپیاد اوراسیا خواهد بود و میزبانی مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی هم به فدراسیون جهانی کشتی ارائه شده است که در صورت موافقت این مسابقات هم در آذربایجانغربی برگزار خواهد شد.

عبدالله چمن گلی، با بیان اینکه آذربایجانغربی در تمام رشته‌های ورزشی درکشور جایگاه خوبی دارد، افزود: بحث استعدادیابی ورزشی بسیار مهم است و تأکید شده که نخبگان شناسایی و تربیت شوند.

چمن گلی گفت: آذربایجانغربی در دومین دوره المپیاد ورزشی کشور در ۹۲ رشته نماینده خواهد داشت.

رئیس اداره نظارت فنی بر اماکن ورزشی استان هم در این نشست گفت: برای حوزه عمران ورزش استان امسال ۴۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

عباسی افزود: در سالجاری ۶۸ طرح ورزشی استانی و ۱۵ طرح ملی در دست اجراست که سهم شهرستان مهاباد در حوزه ملی دو طرح است.

حسنی، رئیس گروه ساماندهی امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان هم گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که ستاد نیرو‌های مسلح با وزارت ورزش و جوانان انجام داده است یکهزار نفر از سربازان استان با حضور در یک دوره کلاس آموزشی ۸۰ ساعته با مبانی و موارد اشتغال و کارآفرینی آشنا خواهند شد و همچنین ۳۰۶ کارگاه آموزش قبل ازدواج درتمام شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

معاون توسعه امور ورزش استان هم در این نشست گفت: شهرستان مهاباد در سالجاری میزبان اردو‌های ملی، المپیاد‌های ورزشی و مسابقات بین‌المللی خواهد بود و این شهرستان جزو شهرستا‌نهایی است که اداره کل ورزش و جوانان استان برای مسابقات ۲۰۲۰ توکیو و ۲۰۲۲ سنگال بر روی ورزشکاران آن سرمایه‌گذاری کرده است.

ایراندوست اضافه کرد: مسابقات ترامپولین کشور هم به میزبانی مهاباد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ج

برگزاری جلسه شورای اداری ورزش و جوانان استان در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.