رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه یکی از برنامه‌های در دست اقدام این سازمان را جذب ۷۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد و گفت : با همه توان برای تحقق این کار سخت تلاش می‌کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : یکی از برنامه‌های در دست اقدام، صدور ۹۰ فقره پروانه ایجاد و توسعه واحد‌های تولیدی در حوزه صنعت است.

وی ایجاد ۲ هزار و ۲۸۳ فرصت شغلی را از دیگر اقدام‌های در دست اجرا بیان کرد و گفت : جذب ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنعت از دیگر برنامه‌های تدوین شده است.

دارابی همچنین راه اندازی ۳۵ واحد صنعتی غیرفعال را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال عنوان کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه به برنامه‌های بخش معدن نیز اشاره و اظهار داشت: صدور ۱۷ مورد پروانه اکتشاف معادن با ۱۱۰ نفر اشتغالزایی از جمله این برنامه هاست.

وی سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی و استخراج ۴۰۰ هزار تنی مواد معدنی را از دیگر برنامه‌های تدوین شده سازمان صمت برای سال جاری عنوان کرد.

دارابی همچنین از تصمیم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای فعال سازی ۲۰ واحد معدنی راکد و انجام ۲۵۰ مورد بازرسی از معادن در سال ۹۸ نیز خبر داد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه در ادامه با اشاره به قابلیت مرز‌های استان، از تلاش برای رسیدن به صادرات سه میلیارد دلاری تا پایان سال جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد این مهم محقق شود.

وی برگزاری ۴۱ نمایشگاه تخصصی در سطح استان طی سال جاری و ایجاد و توسعه ۲۴ مورد فروشگاه زنجیره‌ای و بزرگ را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام عنوان کرد.

دارابی، بازسازی و نوسازی ۴۰ واحد صنعتی، اتمام ۳۰ طرح در دست اجرا و تأمین نقدینگی ۵۰ واحد صنعتی برای افزایش تولید را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که انجام آن با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به تلاش برای ایجاد ۱۸ هزار و ۳۶۰ فرصت شغلی پایدار و فصلی (موقت) در سال جاری خبر داد و گفت: بیشترین اشتغال پیش بینی شده پایدار و فصلی در حوزه صنعت با هشت هزار و ۷۸۲ مورد است.

وی گفت: در حوزه تجارت نیز هشت هزار و ۶۱۲ مورد و در حوزه معدن نیز ۹۶۶ فرصت شغلی ثابت و فصلی (موقت) پیش بینی شده است.

دارابی در پایان و با بیان اینکه از مجموع فرصت‌های شغلی پیش بییی شده بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ مورد آن ثابت و پایدار خواهد بود، میزان اعتبار مورد نیاز برای فراهم کردن ۱۸ هزار و ۳۶۰ فرصت شغلی پیش بینی شده را ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام/د

تلاش برای صادرات سه میلیارد دلاری

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.