یک فعال سیاسی نسبت به از دست دادن اختیارمان در قبول کانال مالی اینستکس هشدار داد.

اقبال شاکری، عضو سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به ارزیابی اقدامات تحریمی آمریکا علیه مقامات کشورمان گفت: در شرایط فعلی به نظر می‌رسد که آمریکا، تمام ابزار‌های خود علیه ایران به کار گرفته است اما در کنار آن به این مسئله واقف شده است که  هرکدام از این اقداماتش نه تنها موجب تضعیف جبهه مقاومت نشده، بلکه آن را مقاوم‌تر کرده است.

وی ادامه داد: جبهه مقاومت در شرایطی قدرتمند شده است که شاهدیم ما در یمن، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی مقتدرانه حضور داریم و آخرین اقدام نیروهای کشورمان هم سرنگونی پهباد فوق پیشرفته و رادار گریز و غیر قابل دسترسی آمریکاست.

شاکری تحریم مقامات ایرانی را اقدام سمبلیک آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: این کار‌ها سمبلیک است وگرنه تحریم رهبر و وزیر امور خارجه یک کشور جز وهن یک ابر قدرت به خیال خودشان مسئله دیگری نیست.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در قلب ما و همه مردم و دنیا جای دارد، تصریح کرد: آن‌ها متوجه شدند که ابزار نظامی و اقتصادی و فرهنگی و سیاسی آنان افت کرده و عملا به صورت سمبلیک این کار‌ها را انجام می‌دهند، مثلا وزیر امور خارجه ما چه کاری می‌تواند در امور اقتصادی انجام دهد یا رهبری ما چه محدودیتی دارد؟

این فعال سیاسی با اشاره به وضعیت مصیبت‌بار آمریکا در کشورهایی مانند عراق و افغانستان صریح کرد: الحمدالله ما هر چه قدر در ارزش‌های خودمان پافشاری کردیم، دست آورد‌های بیشتری به دست آوردیم و انشالله در آینده‌ای نزدیک پیشرفت‌های جبهه مقاومت به بالاترین مرتبه خود می‌رسد.

وی همچنین در مورد کانال مالی اروپا یا اینستکس اظهار کرد: باید حواسمان باشد که اختیارات خودمان را به دست دیگران ندهیم، این اختیارات می‌تواند سیاسی یا اقتصادی یا اطلاعاتی باشد.

شاکری تصریح کرد: من به نظرم، تمام راه کار‌هایی که آن‌ها دارند می‌سنجند، برای محدود کردن ماست و ما نباید با دست خودمان راه خود را ببندیم و باید هوشمندانه برخورد کنیم و مثل قضیه دانش هسته‌ای عنان خود را دست آن‌ها ندهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار