رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به شرایط منابع آبی مناسب پیش بینی می‌شود ۱۵۰ هزار تن شالی بیشتر از پارسال برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ابراهیم قربان نژاد رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به بارش باران در روز‌های گذشته گفت: گزارشی از خسارت باران روز‌های گذشته ارائه نشده است.

وی درباره بارش‌های چند روز اخیر و تاثیر آن بر مزارع برنج افزود: بارشی که باعث خسارت شود در شالیزار‌ها شود را شاهد نبودیم چراکه کشاورزان از کود پتاسه استفاده می‌کنند و فرهنگ استفاده از کود سیلیس نیز زیاد شده و این امر سبب مقاومت گیاه به ورس می‌شود.

قربان نژاد گفت: سطح زیرکشت برنج مازندران  امسال نسبت به پارسال ۱۱ هزار هکتار افزایش یافت که با توجه به شرایط منابع آبی خوبی که داشتیم پیش بینی می‌شود ۱۵۰ هزار تن شالی بیشتر از پارسال برداشت شود.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران افزود: سطح زیرکشت برنج پرمحصول به ویژه در شرق مازندران افزایش ۶۷ درصدی داشته است چرا که محدودیت کشت نداشتیم.

وی با بیان اینکه کشاورزان آبیاری تناوبی را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: آبیاری تناوبی باعث افزایش پنجه دهی و افزایش محصول نسبت به آبیاری مداوم است.

انتهای پیام/ م

پیش بینی ۱۵۰ هزار تن تولید شالی بیشتر از پارسال در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار