قطع درختان بلوط در روستای صالح کوتاه کوهرنگ به منظور تأمین سوخت پایان یافت.

پایان قطع درختان بلوط در روستای صالح کوتاه کوهرنگبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: اهالی روستای صالح کوتاه دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ به علت نبود گاز طبیعی، برای تأمین سوخت و گرمایش مجبور به قطع درختان بلوط درجنگل‌ها بودند.

وی افزود: ارزش هر درخت بلوط علاوه بر اهمیت اکولوژیکی، میلیارد‌ها ریال ازرش اقتصادی دارد.

محمدی مقدم اضافه کرد: بعد از سفر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و برخی از مدیران کل به روستای صالح کوتاه، مقرر شد ۷۰ عدد کپسول گاز، ۷۰ تنور گازی و در صورت ساخت حمام آبگرمکن خورشیدی به صورت رایگان از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در اختیار اهالی این روستا قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای تهیه و خرید این میزان تجهیزات بیش از ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شد و این امکانات به زودی در اختیار این اهالی قرار می‌گیرد.

محمدی مقدم گفت: گشت حفاظتی در عرصه‌های جنگلی، صدور کارت همیار طبیعت برای معتمدین روستایی، تهیه و توزیع آبگرمکن خورشیدی بین روستا‌های جنگل نشین، توسعه کشت گیاهان به منظور درآمدزایی و کاهش وابستگی به جنگل، از عمده فعالیت‌های این اداره جهت جلوگیری از قطع درختان است.

دهستان موگویی یکی از هفت دهستان بخش مرکزی کوهرنگ و شامل ۱۵ روستای خویه، بیراهگان، سرآقاسید، صالح‌کوتاه، چین، زرک، دره‌توت، پیرعالی، ای‌ناز، درزگه، سوه، لاوه، دورک، تلو و روستا می‌باشد که مرکز آن در فاصله ۱۲۰ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان و ۱۸۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ف

توزیع ۷۰ کپسول گاز در بین اهالی روستای صالح کوتاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۹ دی ۱۳۹۹
زحمت کشیدن ۲۰ ملیون تومن خرج روستا کردند،خدا خیرشان دهد
آخرین اخبار