چهار آیین گفت: نرخ مرغ زنده و مرغ آماده طبخ برای مصرف کننده، در کارگروه تنظیم بازار کشور همچنان در حال بررسی است.

نرخ مصوب مرغ در کارگروه تنظیم بازار در حال بررسی است/ قیمت واقعی هر کیلو مرغ گرم ۱۴ هزار تومانبرومند چهار آیین، عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به افزایش دمای هوا و کاهش وزن گیری مرغ‌های در حال پرورش پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ ظرف روز‌های آتی به نرخ واقعی خود برسد.

چهار آیین نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگرچه فروش با نرخ کنونی بیانگر خروج مرغداران از حاشیه زیان است، اما در حال حاضر هیچ سودی عایدشان نمی‌شود.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ادامه داد: در اقتصاد متورم، اگر نتوانیم سود تولیدکنندگان را تضمین کنیم، در نهایت کوچک شدن ساختار روز به روز تولید از جمله اتفاقاتی است که رخ می‌دهد.


بیشتر بخوانید: انتقاد تولیدکنندگان از ثبات نرخ مرغ در ۶ ماه گذشته/ همگرایی بخش دولتی و خصوصی برای مقابله با تحریم امری ضروری است


وی با بیان اینکه نرخ مصوب مرغ زنده و مرغ گرم در کارگروه تنظیم بازار هنوز به تصویب نرسیده است، افزود: نرخ مرغ زنده و مرغ آماده طبخ برای مصرف کننده، در کارگروه تنظیم بازار کشور همچنان در حال بررسی است.

چهار آیین با انتقاد از افزایش چند برابری قیمت واکسن، لیزین و سایر ریز مغذی‌ها بیان کرد: این در حالی است که دستگاه‌های نظارتی، موضوع نظارت را فراموش کردند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۶۰۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۹۵۰ تومان از سوی پشتیبانی امور دام در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد، گفت: البته ذرت و کنجاله سویا در بازار آزاد با نرخ‌های بالاتری عرضه می‌شود که این امر افزایش هزینه تولید را در بر دارد.

انتهای پیام/

افزایش قیمت مرغ در راه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۹ تير ۱۳۹۸
با مجوز صادرات باز هم قیمتهافزایش خواهد یافت قبل عید هم توجهی به نرخ ستادنشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۷ تير ۱۳۹۸
صارات کیلوبیست تومنش می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۷ تير ۱۳۹۸
چرا وقتی اعلام می کنندازدیاد تقاضای مرغ وعدم وزن گیری سبب گرانی شد ه ههم زمان وزارت جهاد و صنعت اجازه صادرات داده می دهند کی باید صادر کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
مشکل مدیریت بسیار ضعیف دولت است ماکه مرغ مدت هاست نخریده ایم قیمتش را به صد هزارتومان برسانید
آخرین اخبار