معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد:

شرایط شرکت‌هایی که مشمول طرح نوآفرین می‌شوند/ رونمایی از وبسایتی برای سهولت فرآیند این طرح

ناظمی گفت: هدف از طرح نوآفرین حمایت از شرکت‌های نوپایی است که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند.

هدف طرح نوآفرین حمایت از شرکت های نوپا در حوزه ارتباطات است /رونمایی از یک وبسایت برای سهولت در فرایند طرح نوآفرین

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در برنامه تلویزیونی طلوع در خصوص طرح نوآفرین گفت: بعضی از شرکت‌هایی که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت هستند، در دوران جنینی و کودکی خود هستند و قاعدتاً باید نوع برخورد با این شرکت‌های نوبنیاد، با شرکت‌های دیگر متفاوت باشد و حمایت‌هایی از سوی دولت برای آنها انجام شود؛ درواقع هدف این طرح حمایت از شرکت‌های نوپایی است که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات  فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها باید مشخصه‌هایی داشته باشند تا بتوانند از طرح نوآفرین بهره‌مند شوند. شاخصه اول سن شرکت است، براساس این طرح اگر کمتر از سه سال از تاریخ ثبت آن شرکت گذشته باشد، به عنوان شرکت‌هایی ذکر شدند که از آنها حمایت می‌شود. دومین ویژگی، سرمایه‌ ثبتی شرکت است که نباید بیشتر از 100 میلیون تومان باشد. در واقع شرکت‌هایی که سرمایه ثبتی بیشتر از این مبلغ را دارند شرکت کوچکی محسوب و مشمول این طرح نمی‌شوند.

ناظمی در همین زمینه ادامه داد: ویژگی سوم مربوط به درآمد سالیانه شرکت است که اگر بالاتر از 500 میلیون باشد باز هم می‌توان گفت شرکت کوچکی محسوب نمی‌شود و طبیعتاً مشمول این طرح نخواهد شد.  ویژگی چهارم برمی‌گردد به تعداد اعضای یک شرکت که برای بهره بردن از این طرح باید تعداد این افراد زیر 16 نفر باشد.

معان وزیر ارتباطات درخصوص تمایز این طرح با صنددوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: به واسطه قانون دانش بنیان که به تصویب مجلس هم رسیده است. صندوق نوآوری و شکوفایی صرفاً محدود به شرکت‌های دانش‌بنیان است و درواقع صندوق نوآوری و شکوفایی در تامین بوجه مالی این طرح به ما کمک می‌کند.

وی همچنین اعلام کرد: در دو روز آینده وبسایتی از سوی وزارت ارتباطات معرفی خواهد شد که در این وبسایت تمام شرکت‌های دانش بنیان شتاب‌دهنده‌ها و حتی افرادی که علاقه‌مند به فعالیت در این اکوسیستم هستند می‌توانند برای استفاده از این تحصیلات  ثبت‌نام انجام دهند. همچنین از طریق این وبسایت تمام رویدادهای جامعه‌ استارت‌آپی به اطلاع این شرکت‌ها و افراد علاقه‌مند خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار