صالحی گفت: بحث انتشار اطلاعات حقوق و دستمزد و همچنین مدارک تحصیلی مدیران، تنها بخش کوچکی از اتاق شیشه‌ای صندوق بازنشستگی است و این شفافیت در بخش عملکرد و صورت‌های مالی شرکت‌ها نیز ادامه خواهد یافت.

انتشار اطلاعات حقوق‌ها و مدارک تحصیلی مدیران، بخش کوچکی از اتاق شیشه‌ای صندوق بازنشستگی استبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سید میعاد صالحی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در گردهمایی بزرگ روسای کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور که در تهران برگزار شد، با بیان این که کل مبلغ همسان سازی برای دو صندوق کشوری و لشکری ۵ هزار میلیارد تومان مصوب و ابلاغ شده است گفت: از این میزان ۶۵ درصد یعنی معادل سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان سهم بازنشستگان کشوری است.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به اینکه ۸۲ و نیم درصد از بازنشستگان کشوری مشمول طرح همسانسازی هستند و حقوق آن‌ها از محل همسان سازی، افزایشی بین ۱۱۰ تا ۲۵۰ هزار تومان داشته است؛ بنابراین دریافتی متوسط هر بازنشسته از بابت همسان سازی حدود ۱۹۰ هزار تومان در ماه خواهد بود.

صالحی افزود: متوسط حقوق در سال ۹۷ دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است که امسال به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده، ضمن اینکه تعداد بازنشستگان تحت پوشش نیز به یک میلیون و ۴۲۲ هزار نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: بحث انتشار اطلاعات حقوق و دستمزد و همچنین مدارک تحصیلی، تنها بخش کوچکی از اتاق شیشه‌ای صندوق بازنشستگی است و این شفافیت در بحث پروژه‌های تحمیل شده به صندوق و هزینه‌ها و زیان‌هایی که به صندوق وارد کرده است، اعداد بزرگتری را در بر می‌گیرد که قطعاً در مراحل بعدی اطلاعات آن در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ما نباید وارد پروژه‌های زیان‌ده شویم گفت: اگر پروژه‌ای به صندوق تحمیل شده است، باید افراد تحمیل کننده پاسخ آن را بدهند. چرا ما باید جوابگوی ناکارآمدی و فساد برخی مدیران سفارشی و تحمیلی باشیم؟

صالحی با تاکید بر اینکه وظیفه ماست که پیش از آن که دیگران به حساب ما رسیدگی کنند خودمان با نظارت برخط و دقیق و برخورد با متخلفان به حساب خودمان رسیدگی کنیم گفت: حقوق‌هایی پرداخت شده است که چه اندک و چه زیاد باید بررسی شود که در سقف قانونی پرداخت شده یا خیر و اگر عددی بالاتر از سقف قانونی پرداخت شده باید به بیت المال بازگردد، البته این‌ها در برابر پروژه‌های چندین میلیاردی موجود اعداد و ارقام بسیار اندکی است.

وی با اشاره به تعریف صحیح شفافیت ادامه داد شفافیت با افشاگری متفاوت است و به معنای سیاه نمایی نیز نمی‌باشد، بلکه به عکس با گشودن مسیر اصلاح و افزایش امید در مردم، منجر به افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی برای کشور می‌شود. البته در این مسیر منافع برخی نیز کاهش می‌یابد که متاسفانه فشار‌ها را روز به روز بیشتر می‌کنند، اما به حول و قوه الهی و مدد اهل بیت عصمت و طهارت و با حمایت‌های وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین دولت محترم، با تمام توان این مسیر را ادامه خواهیم داد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در زمینه خروج از بنگاه‌های زیان‌ده نیز اظهار داشت: ما نمی‌خواهیم در فضای زیان بمانیم و باید در فضای سودآور حرکت کنیم. باید از مجموع ۵ هلدینگ تحت پوشش سود بیشتری دریافت شود تا بتوانیم برای بازنشستگان عزیز که سرمایه‌داران اصلی صندوق محسوب می‌شوند منابع بیشتری فراهم کنیم. بنگاه‌های زیانده تنها منابع موجود صندوق را می‌بلعند و هیچ کمکی به صندوق نمی‌کنند.

وی با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری گفت: با وجود اینکه برای صندوق کشوری و لشکری ۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، اما هنوز این اعتبار پرداخت نشده است. البته اگر ما بخواهیم همسان سازی را به درستی و برای همه بازنشستگان اجرایی کنیم باید منابعی بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان از سوی دولت و مجلس اختصاص یابد. قطعاً ما تنها مجری قانون هستیم و این دولت و مجلس هستند که باید در این زمینه ورود کنند.

صالحی با قدردانی از رئیس جمهور و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه جوانگرایی و حمایت از آن گفت: خوشبختانه امروز این وزارتخانه در جوانگرایی پیشگام است و در چهار نقطه حساس و مهم وزارتخانه از جوانان متخصص استفاده شده است که دو نقطه از این چهار نهاد، از غول‌های اقتصادی کشور هستند. ما امیدواریم در کنار تجربه انباشت شده بازنشستگان، از جوانان کارآمد، متخصص و خلاق استفاده کنیم به خصوص زمانی که افراد شاغل ما به آستانه بازنشستگی می‌رسند و باید دانش و تجربه آن‌ها به جوانان منتقل شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه اظهار داشت: با این وجود در زمینه دغدغه بازنشستگان که همسان سازی و افزایش حقوق است ما در حال رایزنی با دولت، رئیس مجلس و سایر مسئولان کشور هستیم و در این زمینه به هیچ عنوان ساکن و غیرفعال نبوده ایم.

صالحی همچنین با اشاره به دغدغه بسیار مهم بازنشستگان در خصوص هزینه‌های مربوط به بهداشت و درمان بیان کرد: بیمه تکمیلی بازنشستگان در حال حاضر نقص‌ها و مشکلاتی دارد که از همان روز‌های آغازین انتصاب، یک تیم از افراد خبره را مأمور آسیب شناسی و ارائه پیشنهاد کرده ام که در قرارداد جدید از شهریور ماه اصلاح شود. امیدواریم با ارائه و جمعبندی پیشنهادات در نشست‌های تخصصی، شاهد کاهش دغدغه‌های بازنشستگان عزیز در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: جوانان ، بازنشستگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۰۰:۰۷ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام.من.بازنشته.هستم.پنج.ساله.حق.بیمه.تکمیلی.می.دهم.هر.مراجعه.می.این.تلق.نمی.گیرد...من.پرداخت.حق.بیمه.تکمیلی.برای.چیست.پرکردن.جیب.سرمایه.داران.یا.کمک.ببمه.شده.
-
ایرانی
۰۰:۴۰ ۱۷ تير ۱۳۹۸
آقای صالحی دستت درد نکند

لطف کنید به فکر بازنشستگان و مستمربگیران و کارافتادگان تامین اجتماعی هم باشید
Iran (Islamic Republic of)
اردشیر
۲۲:۵۲ ۱۶ تير ۱۳۹۸
باسلام.اززمانیکه دکترصالحی درراس سازمان قرارگرفتند چندکارمهم انجام دادند.معرفی وبرکناری مدیران باحقوق نامتعارف.وصرفه جویی میلیاردی درکوتاه مدت که سالهاست حیف و میل می شد،به صورت وام کمک ازدواج بیست میلیونی به فرزندان بازنشسته ها.امیدواریم که این شایسته سالاری درسازمان وسایر نهادها ادامه داشته باشد.واقدام جدی برای بیمه تکمیلی بکنند،واقعا بیمه ای بازنشستگان ناکارآمدشده ..
Germany
زهرا دشتی
۲۱:۰۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
هر وقت حرفها از مرحله حرف به مرحله عمل رسید ،ما شما را و وعده هایتان را قبول میکنیم ،اما افسوس که هیچکس بازنشسته را درک نمیکند ،بازنشستگی برای ما باید دوران استراحت وارامش وتفریح باشد ،نه دوره غم وغصه و وام وقسط ودعدغه ازدواج وشغل وجهیزیه فرزندانمان وبیماریهای خودمان باشد
Iran (Islamic Republic of)
سید حسن
۲۰:۲۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
خواهشمند است درمورد دارو ودرمان بیمه تکمیلی تمام موارد را مدنظر قرار دهید.
Iran (Islamic Republic of)
پیرنجم الدین
۲۰:۰۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
لطفابرای‌‌‌ فرزندان‌ بازنشستگان‌‌ اشتغال ایجاد‌کنید
Iran (Islamic Republic of)
بدبخت و فراموش شده (بازنشسته)
۱۹:۴۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
هر زمان که اقای صالحی دوستان و یاران هم فکر خودش را در تمامی پست های این دستگاه سازمان داد دیگر نه صحبتی و حرفی از شفافیت خواهید شنید و نی از حقوق های نجومی پس بازنشستگان عزیز جوگیر نشوید و دعا گو و ثنا گویی را بگذارید برای اینده
India
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام با تشکر از اقای صالحی به خاطر تمام زحماتشان لطفا فکری به حال فرزندان بیکار بازنشسکان بفرمایید در هر خونه ای یکی یا دو تا بیکار هست ممنون خدا پشت وپناه شما باشد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۲۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
من بازنشسته ام سهام عدالت ام را نداده اند
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۶:۵۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
باسلام وخداقوت اگردرهمه جا ازافراد جوان مثل آقای صالحی استفاده بشه همه چی درست میشه .
Iran (Islamic Republic of)
نو
۱۶:۲۳ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام خدا قوت جناب صالحي انشااله خودت و عزیزان در پناه خدا خدا واقعا بازنشیتگان نیاز به بیمه تکمیلی 100٪ دارن. ما هر ششماه نیاز به چکاب داریم. نیاز به فیزیو تراپی و سونوگرافی و ام ر ا و ...... وپزشکان متخصص که ویزیت به تنهایی معال یک روزه خاقوک ما کارگران و کارکنان باز می شود مشکلات دندان ها و دندان ها و مشکلات دودی و انواع جراحی و .... ما با بیمه تکمیلی ناقص که 10 درصد هزینه هم نداشته ایم، ما را تبدیل به بیمه شهرداری و بانک ها می کنیم. ما هم سی سال در صنعت تلاش کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۶:۲۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
با سلام اقا دکتر کار هم برای فرزندان باز نشستن بکنید اغلب آنها بیکار هستند
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۶:۱۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
با سلام اقا دکتر کار هم برای فرزندان باز نشستن بکنید اغلب آنها بیکار هستند
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۶:۱۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
با سلام اقا دکتر کار هم برای فرزندان باز نشستن بکنید اغلب آنها بیکار هستند.
لطفا ریسدگی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
آیا این درست است که تمام بازنشستگان با مدارک متفاوت حقوق یکسان بگیرند آقای صالحی لطفا این موضوع را رسیدگی فرمائید
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۱:۵۳ ۱۶ تير ۱۳۹۸
تا وقتی حرفها عملی نشود
وقدرت خرید بالا نرود

زندگی همراه با حسرت سهم باز نشسته است
Canada
ایرج شهبازی بازنشسته بهداشت ودرمان
۱۱:۴۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
جناب صالحی ضمن سلام وخسته نباشید اینکه دوستان بابت عدم امکانات بیمه تکمیلی واتیه سازان ذکر کردند ماکه پرسنل دانشگاه علوم پزشکی هم هستیم کلی هزینه های درمانی راپرداخت میکنیم که کمرشکن می باشد لطفا توصیه هایی بفرمایید خصوصا دندانپزشکی ووو هم ترازی حقوقها هم با دیگر دستگاه ها خواهشا الویت امورباشد تابتوان بازنشسته شرمنده خانواده نشویم ازاقدام شما بی نهایت سپاسگزارم .
Iran (Islamic Republic of)
یک بازنشسته عابر مند
۱۰:۴۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
با سلام خدمت شما و خسته نباشید جناب صالحی از شما تقاضامندیم بفرمائید یک بازنشسته با حد اقل در یاقتیه یک میلیون و هشتصد هزار تومان میتواند یک زندگی عابرو مند داشته باشد.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
عظیم قلیچ کوچکی
۱۰:۳۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام اگر کسانیکه درسالهای قبل از۱۳۷۹ ویا گذشته دیرتر بازنشسته شده افزایش بیشتروبرای تازه بازنشسته ها کمتر تاتحقق همسان سازی درمدت دویا سه ساله باشد ما راضی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۰۹:۳۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
با سلام اقای دکتر کاری هم برای فرزندان باز نشستگان بکنید اغلب انها بیکار هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۶ تير ۱۳۹۸
اگر سقف دریافتی ناخالص خودش هم بیش از 7 برابر حداقل دریافتی ناخالص بازنشستگان صندوق نشود . حرف هایش را میتوان قبول کرد
Iran (Islamic Republic of)
گودرزی
۰۸:۰۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
آقای صالحی اگر همسان سازی با حرف و وعده درست میشد الان 10 ساله مدیران حرف زدن وقتی درست شد باید به حرفهای جنابعالی امیدوارشد
United States of America
حمید .ح
۰۶:۳۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام کاش برای بازنشستگان بیمه تکمیلی را درنظر می گرفتید که حق ویزیت ودارو و... راپرداخت می کردآتیه سازان خیلی ازاقلام راشامل نمی شودما که قبلا بیمه البرز بودیم اکثرخسارت راپرداخت می کردلطفا دراین خصوص فکری بکنید.متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۰۰:۵۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
آقای مدیر عامل فلسفه وجودی کانون‌های بازنشستگی چیست چرا سعی می‌کنید کانون ها را زیر نفوظ خود قرار دهید مگر کانون‌ها تابع قانون و اساسنامه خود نیستند تا حالا از مسئولین کانون صندوق بازنشستگی پرسیده‌اید چر در 20سال گذشته انتخابات برگذار نکرده صورت مالی ارائه نمی نماید وهیچ مجمعی برگذار نکرده اند. بازنشستگی با این کانون غیر قانونی قرار داد میلیاردی میبندد
Iran (Islamic Republic of)
صابر
۰۰:۰۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
درود برصالحی .
اگردرهمه جا ازافراد جوان مثل آقای صالحی استفاده بشه همه چی درست میشه .اماوقتی ازپیرمردهای محافظه کار وعافیت طلب استفاده بشه همینه که الان هسن
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۲۳:۵۶ ۱۵ تير ۱۳۹۸
سلام خدا قوت جناب صالحی انشااله خودت و عزیزانت در پناه خدا باشید واقعا بازنشیتگان نیاز به بیمه تکمیلی ۱۰۰ درصد دارن . ما هر ششماه نیاز به چکاب داریم . نیاز به فیزیو تراپی و سونوگرافی و ام ار ای و...... وپزشکان متخصص که ویزیت به تنهایی معال یک روز خقوق ما کارگران و کارمتدان بازتشسته است مشکلات عینک و ترمیم دندان و مشکلات لثه و انواع جراحی ها و ..... با بیمه تکمیلی ناقص که ۱۰ درصد هزینه هم نمیشود بیمه ما ما رو تبدیل به بیمه شهرداری و بانک ها کنید ما هم سی سال در صنعت تلاش کردیم
آخرین اخبار