آیت الله سید محمد شاهچراغی گفت: مدیران باید در صف اول نماز باشند و مردم ببینند که مدیران در نماز جمعه حضور دارند.

حضور مسئولان در کنار مردم در نماز جمعه پر رنگ تر شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده، ولی فقیه  در جلسه شورای اداری سمنان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) سنت‌های زیادی را احیا کرد و یکی از این سنت‌ها نماز جمعه است، گفت: نماز جمعه پایگاه وحدت و عبادت، تعلیم و تربیت و تقوا است.

وی با انتقاد از حضور کمرنگ برخی مدیران در نماز جمعه افزود: سهم مدیران از نماز جمعه چقدر است؟ حضورتان چه اندازه است؟ برخی مدیران را در نماز جمعه مرکز استان می‌بینم.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه گمان می‌کنم سهم مدیران کم باشد و ائمه جمعه استان از حضور کم‌رنگ مدیران گله‌مندند و این گله به جاست، اظهار کرد: مدیران باید در صف اول نماز باشند و مردم ببینند که مدیران در نماز جمعه حضور دارند.

وی در پایان با تاکید به اینکه مسئولان استان باید مردمی باشند، گفت: خودتان حضور پیدا کنید و زیرمجموعه را هم به حضور در نماز جمعه توصیه کنید که شرط این توصیه عامل بودن و حضور خودتان است.

احمد همتی نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در این جلسه گفت: در آخرین پیگیری‌های صورت گرفته برای اجرای پروژه انتقال آب خزر به سمنان، راهکار‌های خرید تضمینی آب حاصل از انتقال آب بررسی شده است.

وی با بیان اینکه پیگیری‌هایی نیز از رئیس قوه قضائیه در خصوص تخصیص اعتبارات برای تکمیل پروژه ساختمان دادگستری مهدی‌شهر صورت گرفته است افزود: احداث ساختمان جدید و استقرار شعبه دادگستری سرخه نیز در دست پیگیری است که امیدواریم با مساعدت مطلوب قوه قضائیه این موارد تحقق یابد.

همتی درباره مشکلات دانشگاه فرزانگان سمنان نیز بیان کرد: پیگیری‌هایی در خصوص تقویت فعالیت و تثبیت دانشگاه فرزانگان از طریق وزارتخانه انجام شده که نیاز است برای تقویت این دانشگاه بیش از پیش تلاش صورت گیرد.

علیرضا آشنا گر استاندار سمنان بابیان اینکه پایش کسب‌وکار با ۴۲ مؤلفه به‌صورت کشوری انجام شده است، گفت: شاخص محیط کسب‌وکار استان حدود ۵.۹۳ است که جایگاه مطلوبی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه بودجه کل استان در سال جاری بالغ‌بر ۵۸۰ میلیارد تومان است که در جلسه شورای برنامه‌ریزی بر اساس یک سری شاخص‌ها به فرمانداران ابلاغ‌شده است، ابراز داشت: تلاش شد تا توزیع اعتبارات بر اساس شاخص‌ها به‌گونه‌ای صورت گیرد که عدالت محقق شود.

انتهای پیام / م

تقویت تعامل بین مردم و مسئولین 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار