مهم‌ترین حوادث امروز ۱۵ تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۵ تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف محموله‌های قاچاق میلیاردی در ۲ عملیات

سرهنگ داوود امجدی فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: مأموران پلیس آگاهی این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، اقدام به بر پایی ایست و بازرسی‌های محسوس و نامحسوس در محور‌های مواصلاتی کردند.

وی با بیان اینکه در این راستا مأموران موفق شدند یک دستگاه اتوبوس را شناسایی و متوقف کنند، افزود: در بازرسی از این خودرو مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل ۷۵ دستگاه میکروفن شارژی، ۴۳ عدد عروسک اسباب بازی، ۶ بسته گلابی خارجی به وزن ۸۴ کیلو گرم، ۱۱ بسته میوه آووکادو به وزن تقریبی ۵۵ کیلوگرم، ۱ هزار و ۱۵۰ ثوپ پوشاک خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی، کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

سرهنگ امجدی افزود: در یک عملیات دیگر، ماموران پلیس فرودگاه این شهرستان هنگام کنترل مسافران به فردی مظنون و پس از بازرسی از بار فرد مذکور، ۲ کیلو و ۶۰۰ گرم زعفران قاچاق و بدون هرگونه مجوز قانونی، کشف و متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان تصریح کرد: ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کامیون‌های حامل قاچاق در ممسنی توقیف شدند

سرهنگ محمد هاشم قسام فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی بیان کرد: ماموران یگان امداد این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه کامیون مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از کامیون ها، موفق به کشف ۲ دستگاه یخچال و ۲ دستگاه ماشین لباسشویی قاچاق شدند.

سرهنگ قسام با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان، ارزش اموال مکشوفه ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا ۲ متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

رفع تصرف از اراضی ملی در قیروکارزین

سرهنگ دوم حمید رضا صالحی فرد فرمانده انتظامی قیروکارزین در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی شهرستان "قیروکارزین" در اجرای طرح مقابله با زمین خواری و رفع تصرف منابع طبیعی از چنگ زمین خواران، با دستور مقام قضائی و همکاری اداره منابع طبیعی و آب، زمینی به مساحت ۸۰ هزار متر مربع از اراضی ملی که در منطقه "دشتک سیاه" این شهرستان، توسط ۳ نفر به صورت غیرقانونی مورد تصرف و به باغ تبدیل شده بود، خلع ید و رفع تصرف کردند.

وی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش این اراضی، ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ صالحی فرد از عموم شهروندان خواست: هرگونه اطلاع از دست اندازی و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

هشدار‌های پلیس آگاهی فارس در خصوص پیشگیری از سرقت منزل و خودرو

پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان پیرامون پیشگیری از سرقت منزل و خودرو هشدار‌هایی ارائه داد.

۱- راه‌های ورودی ساختمان را ایمن سازید.
۲- برای ایمنی بیشتر منزل خود، از سیستم‌های تاخیری و دوربین استفاده کنید.
۳- برای در ورودی منزل از قفل‌های مطمئن و استاندارد استفاده نمایید.
۴-در تمام ساعات شبانه روز، به ویژه در مجتمع‌های مسکونی، در‌های ورودی و پارکینگ را ببندید.
۵- از اموال با ارزش خود محافظت واز نگهداری وجوه واشیا قیمتی زیاد در منزل پرهیز نمایید
۶- در صورت حضور در منزل از ورود افراد ناشناس تحت هر عنوان و به هر بهانه‌ای تا قبل از رویت کارت شناسایی و اطمینان از هویت وی جلوگیری بعمل آید.
۷- به منظور پارک نمودن خودرو، از پارکینگ‌های عمومی و خصوصی استفاده نمایید.
۸- از سیستم‌های ضد سرقت خودرو استفاده نمایید و خودرو خود را به این گونه سیستم‌ها مجهز کنید.
۹- اوراق شناسایی خودرو (کارت ماشین، بیمه نامه، کارت سوخت) را در خودرو رها نکنید.
۱۰- هرگز کلید‌های خود را در اتومبیل بدون سر نشین رها نکنید حتی زمانیکه یک کار بسیار فوری دارید.
۱۱- از تنها گذاشتن کودکان و سالخوردگان به تنهایی در خودرو خودداری کنید.
۱۲- از گذاشتن ساک، لوازم و اشیاء گرانبها، اسناد ومدارک شناسایی در معرض دید خودداری کنند.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.