رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: حفظ منابع طبیعی به‌عنوان یک سرمایه ملی زمینه‌ساز توسعه پایدار است چرا که منابع طبیعی متعلق به مردم است و آن‌ها باید در حفظ و نگهداری آن مشارکت داشته باشند.

حفظ منابع طبیعی به‌عنوان یک سرمایه ملی زمینه‌ساز توسعه پایدار استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،مدیر سازمان نظام کشاورزی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  گفت: توجه به نقش مردم خصوصا تشکلهای صنفی و تخصصی در حفاظت از اراضی ملی، آموزش‌های همگانی، تشکیل گروه‌های واکنش سریع، و شناسایی مناطق بحرانی مستعد حریق می تواند در کاهش بروز آتش سوزیهای گسترده در مراتع و جنگلها موثر باشد.

شیخ ویسی با اشاره به  برگزاری کارگاه  جلوگیری از حریق گفت: هدف از برگزاری این کلاس یک روزه آشنایی اولیه اعضای سازمان با عوامل ایجاد حریق در عرصه های مختلف مرتعی و جنگلی و آمادگی جهت پیشگیری و یا جلوگیری از گسترش آتش سوزی است.

 وی بیان کرد: اعضای علاقمند در رشته های مختلف می توانند در کلاس شرکت کنند ولی گواهینامه شرکت در دوره برای کارشناسان رشته های منابع طبیعی، زراعت و اصلاح نبات، زراعی و باغی، ترویج و آموزش کشاورزی، علوم کشاورزی،مدیریت و آبادانی روستاها حائز امتیاز رتبه بندی خواهد بود.

 وی بیان کرد این کارگاه در سرفصلهای اهمیت جنگل و پوشش گیاهی و اصول مبارزه با آتش سوزی در جنگل و مهمترین علل حریق در جنگلهای استان و عوامل موثر در گسترش حریق و چگونگی ساختار حریق در جنگل و نحوه اطفاء و مهار حریق و انواع حمله و مهار آتش جنگل وسایل مورد نیاز جهت اطفاء حریق جنگلها پیشگیری از آتش سوزی در جنگلها و مراتع برگزار شد.

انتهای  پیام/ز

 

کارگاه  یک روزه آشنایی با عوامل ایجاد حریق در عرصه های مختلف برگزار شد 

برچسب ها: محیط زیست ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.