مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی از آمادگی ۱۳ واحد در مجموعه این نیروگاه برای تولید برق در فصل تابستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فرهور مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در جمع خبرنگاران از آمادگی ۱۳ واحد در مجموعه این نیروگاه برای تولید برق در فصل تابستان خبر داد و گفت: این نیروگاه با آمادگی کامل و انجام تعمیرات دوره‌ای نهایت تلاش را برای تولید برق دارد تا از خاموشی‌های دوره‌ای در استان جلوگیری شود.

فرهور با اشاره به مصرف زیاد برق در تابستان از شهروندان خواست در به منظور جلوگیری از نوسانات و خاموشی در مصرف این انرژی صرفه جویی کنند.

وی تولید برق این نیروگاه را ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت و مصرف برق استان را ۴ و نیم میلیارد کیلو وات ساعت اعلام کرد.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: در سه ماه نخست امسال ۹۳ درصد از سوخت نیروگاه از گاز تامین شده است.

فرهور افزود: پارسال هم ۸۸ درصد از سوخت نیروگاه گاز طبیعی بود و ۱۲ درصد دیگر هم از سوخت گازوئیل و مازوت تامین شد.

سوخت گاز نیروگاه به ۹۳ درصد و آلودگی به حداقل رسید

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید نیروی برق شهید رجایی قزوین بیان کرد: تأمین سوخت نیروگاه و نوع آن تحت نظارت و دستور دیسپا چینگ ملی کشور صورت می‌گیرد و به دلیل هزینه‌های سنگین مازوت و گازوئیل در مقایسه با گاز و نیز آلودگی کمتر ما نیز تمایل داریم تمام سوخت نیروگاه با گاز باشد و خوشبختانه با پیگیری مسئولان نیروگاه و انتقاد و حساسیت رسانه‌ها در چند سال اخیر روند استفاده از گاز در فرآیند تولید روبه افزایش بوده است.

وی افزود: در سال گذشته ۸۸ درصد سوخت نیروگاه شهید رجایی با گاز بود که ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب مصرف نیروگاه بود که ۱۲ درصد هم گازوئیل و مازوت به میزان
۴۰۰ میلیون لیتر بود که ۲۳۰ میلیون لیتر گازوئیل و ۱۷۰ میلیون لیتر مازوت بود.

فرهور تصریح کرد: در سه ماهه امسال ۹۳ درصد سوخت نیروگاه شهید رجایی با گاز طبیعی بوده و ۷ درصد گازوئیل و مازوت بوده که اگر سیستم دیسپاچینگ دستور داده و سوخت پاک تأمین شود آمادگی داریم فرآیند سوخت را به گاز تبدیل کنیم البته باید به نیازهای استان هم توجه داشت تا بخش خانگی با کمبود گاز بویژه در فصل زمستان روبرو نشود.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین اظهارداشت: خروجی دودکش‌های نیروگاه به صورتآنلاین از سوی محیط زیست پایش می شود و اگر آلودگی داشته باشد فعالیت متوقف میشود لذا امروز با خرسندی این اطمینان را می‌دهیم که آلودگی نیروگاه شهید رجایی قزوین بهحداقل رسیده است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.