موسسه اعتبارسنجی مودیز در جدیدترین گزارش خود، رتبه اعتبار مالی چین را حفظ و پیش‌بینی کرد چشم‌انداز اقتصادی این کشور باثبات باقی خواهد ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، موسسه ارزشیابی اعتبار مالی مودیز  با انتشار گزارشی اعلام کرد رتبه اعتبار مالی چین را در حد «ای یک» حفظ کرد و چشم‌انداز اقتصادی این کشور را نیز باثبات پیش‌بینی کرد.

این موسسه در توجیه این رتبه بندی جدید خاطرنشان کرد مقامات چین از امکانات مالی و سیاسی کافی برای جلوگیری از افزایش بدهی‌های عمومی در کشورشان و بسیج منابع برای حمایت از بخش‌های دولتی و حفظ ثبات مالی کشور برخوردار هستند.

موسسه مودیز در این گزارش تاکید کرد تعهد دولت چین برای کاهش بدهی‌ها کاملا روشن است. کاهش سریع بدهی‌های بخش نظام بانکی موازی و کاهش بدهی بخشی از شرکت‌های دولتی از سال ۲۰۱۷ به این سو و همچنین کاهش مازاد ظرفیت بخش فولاد، مصداق‌های بارز این توانایی هستند.

در ادامه گزارش این موسسه ارزشیابی اعتبار مالی آمده است کاهش مخاطرات مالی و اقتصادی در نظام مالی هر کشوری باعث شفافیت زیاد و کاهش مخاطره سرایت مشکل نظام بانکی موازی به دیگر بانک‌ها می‌شود. محور سیاست چین به سوی کیفیت رشد متمرکز شده است و در همین راستا اهداف زیست – محیطی و مسائل اجتماعی نیز در این رشد لحاظ شده است.

مودیز همراه با استاندارد اند پورز گلوبال ریتینگ و فیچ ریتینگز، سه موسسه معتبر جهان را در بررسی چشم انداز اقتصادی کشور‌ها و توان مالی آن‌ها در عمل به ‏تعهدات مالیشان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، اقتصاد جهانی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار