امام جمعه مشهد گفت: ایمان به صدق وعده خدا، بزرگترین عامل مقاومت مردم متدین و خداباور ما است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس در خطبه "۱۴ تیرماه ۹۸" در حرم امام رضا(ع) گفت: کسانی که ایمانشان قوی است، متزلزل نمی شوند و الان هم ایمان به صدق وعده خدا، بزرگترین عامل مقاومت مردم متدین و خداباور ما است.

وی با اشاره به وعده های خدا در قرآن، ادامه داد: برحسب وعده های خدا که باور داریم صدق و تحقق پیدا می کند، نظام فکری و روحی و جریان آرمانی و امیدواری خودمان را تنظیم می کنیم.

امام جمعه مشهد گفت: گاهی اوقات در عرصه های زندگی ما حوادثی رخ می دهد که گمان می کنیم وعده های خدا محقق نمی شود.

آیت لله علم الهدی افزود: وعده های خدا در یک مکانیزم خاص اجرایی و محقق می شود که متناسب با جریان های عادی و طبیعی زندگی بشر است، اینطور نیست که وعده های خدا در شکل اعجاز و معجزه آسای غیر عادی و غیر معمول اجرا شود.

وی  تصریح کرد: خداوند در قرآن، جریان صلح حدیبیه را شاهد مثال ویژگی تحقق وعده خود قرار داده است.

امام جمعه مشهد گفت: وعده ای که خدا در نصرت و یاری مسلمانان داد، هر جا مسلمانی در مقابل کفار قرار بگیرد در هر شرایطی محقق شدنی است.

آیت لله علم الهدی افزود: نکته مهم در زندگی ایمانی، اجتماعی، سیاسی و جریان مقاومت در برابر کفر و اسکتبار، خوش گمان بودن به خدا و تحقق وعده های خداوند است.

وی ادامه داد: وعده خدا در جریان مکانیزم حساب شده، اجرایی می شود، اینطور نیست که مردم چشم باز کنند ببینند ناگهان همه چیز درست شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به ولادت حضرت معصومه(س)، گفت: ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت را تبریک عرض می‌کنم، ماه ذی قعده متعلق به امام هشتم است، اول ماه ولادت خواهر کریمه شان، ۱۱ ماه، ولادت با سعادت خود حضرت، ۲۳ ماه، روز زیارتی مخصوص حضرت، ۲۵ ماه دحوالارض و آخر ماه نیز سالروز شهادت حضرت جوادالائمه است.

آیت لله علم الهدی افزود: دهه کرامت از جمله سنت های حسنه و ارزشمندی است که در سال های اخیر تثبیت شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد ناآگاه این را به عنوان نقطه ضد ارزشی یا مشکل و اشکال، مطرح کرده و می گویند مناسک سازی می کنید.

امام جمعه مشهد گفت: مناسک سازی یک حرکت عظیم و ابتکار مؤثر است  که از سوی  وجود مقدس پروردگار  از زمان حضرت ابراهیم خلیل الرحمان به عنوان تضمین کننده عبودیت انسان انجام گرفت.

آیت لله علم الهدی افزود: در سیره معصومین، مناسک سازی به عنوان یک جریان مثبت و عامل اجرایی توسعه دین مطرح بوده است و امام هشتم در راستای  همین مناسک سازی، دهه محرم را بنا کردند.

وی ادامه داد: عده ای با گرایش روشنفکری جدای از معارف اهل بیت می گویند چرا دهه کرامت را  درست کردید ؟

امام جمعه مشهد با اشاره به وجود مناسک سازی در سیره اهل بیت،گفت: ما به این مناسک سازی افتخار می کنیم و با دهه کرامت سنت اهل بیت را احیا می کنیم.

آیت لله علم الهدی افزود: عظمت ولایت علی بن موسی الرضا تحت عنوان دهه کرامت  در شهر های بزرگ دنیا به عنوان یک مراسم و جریان قطعی شناخته شده است.

وی تصریح کرد: امروز کانون مرکزیت عظمت و قدرت اسلام و صف مقدم جبهه مقابله با دشنان اسلام، مشهد است.

امام جمعه مشهد گفت: مرحبا به آن فکر برجسته ای که دهه کرامت را در راستای سیره اهل بیت به عنوان یک مناسک، جریان و واقعیت در سیمای زندگی  اجتماعی شیعه تثبیت کرد.

آیت لله علم الهدی با بیان اینکه تحلیل های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بر اساس معادله ظاهری است، افزود: آمریکای بیچاره به دلیل شکستی که در منطقه خورد، درحال خروج از ناوگانش از منظقه است.

وی ادامه داد: پشت پرده، معادله بندی غیبی وجود دارد که صاحب این قبر مطهر و میوه دلش وجود بقیه الله است.

امام جمعه مشهد گفت: دشمن برای ما بحران درست می کند و این بحران به شکل عزت و اقتدار برای ما در می آید، اگر امروز مشکلی در معیشت مملکت ما است، مشکل در وجود خود ما و بی تفاوتی مردم ما است، مردم و نهادهای مردمی کجا رفتند؟

آیت لله علم الهدی  افزود: در گذشته اگر مشکل اقتصادی به وجود می آمد، ریش سفیدهای بازار وسط می آمدند و مشکل را حل می کردند، اگر مدیران ما نتوانستند یا نخواستند مدیریت کنند، ما مردم که دور نرفته ایم.

وی تصریح کرد: نهادهای صنفی و مردمی مشکلات گرانی را حل کنند تا عرصه معیشت بر قشر ضعیف تنگ نشود.

انتهای پیام//ف.س

صف مقدم جبهه مقابله با دشنان اسلام، مشهد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.