شادلو گفت: با توجه به رشد ۶۰ درصدی تولید محصولات باغی، افزایش صادرات و ایجاد ارز آوری برای کشور فرصت بی نظیری است که تمامی ارکان نظام باید برای تحقق این موضوع تلاش کنند.

افزایش صادرات محصولات باغی فرصت طلایی پیش روی کشور/رشد ۶۰ درصدی محصولات باغی در راه استمجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار سیب زمینی اظهار کرد: هر از گاهی کشت محصولات از جمله سیب زمینی به سبب شرایط اقلیمی محدود یا به تعویق می‌افتد که همین امر بر نوسان قیمت دامن می‌زند.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های مکرر بهاره و تاخیر زمین برای آماده شدن کشت، برداشت سیب زمینی به تعویق افتاد که با عرضه و فراوانی سیب زمینی در هفته های آتی شاهد تعدیل قیمت‌ها خواهیم بود.

شادلو با اشاره به اینکه افزایش قیمت محصولات کشاورزی امری طبیعی است، بیان کرد: با وجود نوسان نرخ ارز، گرانی نهاده ها، ماشین آلات، حمل و نقل و نیروی انسانی، نوسان قیمت محصولات کشاورزی همانند سایر بخش‌ها امری بدیهی است و نمی‌توان انتظار داشت که کشاورزان با وجود افزایش شدید هزینه‌های تولید، محصولات خود را با قیمت‌های پایین عرضه کنند.


بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت عرضه و قیمت میوه‌های تابستانه در بازار/حداکثر قیمت هر کیلو گیلاس تکدانه ۲۲ هزار تومان


نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران ادامه داد: اگرچه وضعیت محصولات کشاورزی به سبب شرایط اقتصادی در تلاطم است، اما در مجموع باید تدابیری اندیشیده شود تا تولید استمرار داشته باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه تولید محصولات باغی نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است، گفت: با توجه به پیش بینی رشد ۵۰ تا ۶۰ درصدی تولید محصولات باغی، تمامی مسئولان باید تلاش کنند تا این افزایش تولید به صادرات منتج شود چرا که بازار داخل ظرفیت محدودی دارد.

به گفته شادلو، با توجه به شرایط کنونی اقتصاد، خانوار‌ها چاره‌ای جز کاهش مصرف میوه در سبد مصرفی خود ندارند، که اگر مازاد تولید به بازار‌های هدف صادر نشود، تولیدکنندگان با ضرر و زیان روبرو می‌شوند.

این مقام مسئول در پایان افزایش صادرات محصولات باغی و ارز آوری را فرصت طلایی برای کشور برشمرد و گفت تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و رشد ۵۰  تا ۶۰ درصدی تولید، تمامی تلاش ارکان نظام و روابط دیپلماسی باید به گونه‌ای دنبال شود تا صادرات به طور قابل توجهی افزایش یابد تا بازار محصولات به تعادل برسد.

انتهای پیام/

بازار سیب زمینی در هفته های آتی به تعادل می رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار