با توجه به پوشش‌گیاهی مناسب امسال و خطر حریق جنگل‌های مازندران ، امداد جنگل و مرتع منابع طبیعی استان در آماده باش کامل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سرهنگ حسینعلی خورشیدی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری گفت: با توجه به افزایش دما و خشکی هوا، تراکم پوشش گیاهی در مراتع و جنگل‌های حوزه اداره کل، احتمال وقوع آتش سوزی در محیط‌های طبیعی افزایش یافته است.
 
وی افزود: ضرورت دارد به نحوی از انحاء به کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی برای فعالیت یا تفرج حاضر می‌شوند اطلاع رسانی شود و از روشن کردن آتش جداً خودداری کنند.
 
به گفته وی  بیشترین عوامل آتش سوزی ها در عرصه ها ناشی از برخی بی دقتی ها و سهل انگاری ها و برخی دیگر که در ارتفاعات اتفاق می افتد ناشی از عوامل طبیعی است.
 
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری گفت:شهروندان و گردشگران در صورت رویت و اطلاع از حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند.
 
سرهنگ حسینعلی خورشیدی افزود: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی منطقه ساری از آغاز امسال تاکنون موفق به کشف وضبط ۴ هزار و ۷۳۹ اصله چوب جنگلی قاچاق، هزار و ۷۵۵ کیلوگرم زغال و ۶۲۰ شاخه چلم شدند.
 
وی گفت:در این مدت ۲۲۳ فقره پرونده شامل قطع کردن نهال، درخت و درختچه تشکیل شد.

انتهای پیام/آ



آتش در کمین جنگل‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.