مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: وزیر بهداشت قول رفع مشکل بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر از طریق سازمان برنامه و بودجه را داده است.

طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره بیمه معتادان مبتلا به ایدز و هپاتیت یا بیماری‌های خاص اظهار کرد: در گذشته، معتادانی که مبتلا به هپاتیت یا ایدز تحت پوشش بیمه سلامت بودند، اما از امسال با توجه به درخواست ستاد مبارزه با مواد مخدر، این افراد تحت پوشش ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: بودجه بیمه معتادان از سازمان بیمه سلامت جدا و در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته، اما این ستاد مبارزه با موادمخدر مدعی شده که هیچ پولی به حساب آن‌ها واریز نشده است و در این رابطه بیمه سلامت اخیرا نامه‌ای به وزیر بهداشت درباره واریز نشدن پول به حساب ستاد مبارزه با مواد مخدر نوشته است و وزیر بهداشت قول رفع مشکل بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر از طریق سازمان برنامه و بودجه را داده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه سلامت در حال انجام کار و وظایف محوله بود که ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص واریز نشدن پول، اعتراض‌هایی صورت گرفت، اما این ردیف بودجه از حساب بیمه سلامت کسر شده، اما به حساب ستاد مبارزه با مواد مخدر واریز نشده است.

بودجه ٧٨ میلیاردی برای تحت پوشش قرار گرفتن افراد معتاد

موهبتی افزود: بودجه در نظر گرفته برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن افراد معتاد در حدود ٧٨ میلیارد تومان بوده که در عمل به بیش از ٣٠ میلیارد تومان نمی‌رسد و اضافه آن به خزانه برمی‌گردد و باید توجه داشت که اعتبارات بیماران صعب العلاج و خاص، جدا از معتادان است و اگر فردی بیماری‌ناشی از اعتیاد داشته باشد، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و اگر افراد معتاد به بیماری‌های مختلفی مبتلا شوند، همه خدمات را دریافت می‌کند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت یادآوری کرد: اگر افراد معتاد به هپاتیت یا ایدز مبتلا شوند، برای درمان باید از بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.