هواشناسی مازندران درباره ورود سامانه سرد بارشی به به مسافران و کشاورزان هشدار داد.

رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از روز شنبه به استان، گفت: وضعیت جوی استان از روز شنبه تا دو‏شنبه هفدهم تیرماه صاف تا نیمه ابری در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر، وزش باد و در ارتفاعات و غرب استان با رگبار و رعدوبرق پراکنده پیش بینی می‌شود.
 
وی با توجه به ورود این سامانه سرد به کشاورزان و شالیکاران استان توصیه کرد در بخش زراعت، کشاورزان کود سرک را در مزارع برنج و سبزی‌ها مصرف کنند.
 
رضوی با بیان اینکه این هوا فرصت مناسبی برای باغداران استان است، گفت:توصیه می‌شود باغداران آبیاری فنی و اصولی درختان مرکبات با توجه به شرایط آب و هوایی و کمبود رطوبت خاک، استفاده از کود‌های پتاسه و اسید آمینه شامل محلول پاشی، کود‌های هیومیکی بشکل کود آبیاری برای جلوگیری از ریزش نابجا و نابهنگام  میوه چه‌های مرکبات در اثر تنش‌های محیطی انجام دهند.
 
مدیرکل هواشناسی مازندران افزود: گلخانه داران دما، رطوبت، تهویه مناسب در گلخانه‌ها کنترل کنند.
 
وی گفت: در بخش نباتات نیز کشاورزان مبارزه شیمیایی علیه آفت بالشک مرکبات، کنترل بیماری بلاست برنج در شهرستان‌های مرکزی، ردیابی مگس مدیترانه‌ای در باغ‌ها و تسریع در برداشت پرتقال والنسیا، هلو، شلیل و ازگیل ژاپنی در باغ‌ها با نظر کارشناسان کشاورزی انجام دهند.


شنا در دریا فردا ممنوع است

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‏ ‏‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی از صبح فردا با شمالی شدن جریان هوا و وزش باد نسبتاً شدید، دریا موّاج خواهد شد.
 
رضوی افزود: در این مدت بیشینه سرعت وزش باد در نزدیک سواحل استان تا ۱۲ متر بر ثانیه و دور از ساحل تا ۱۵ متر بر ثانیه پیش‎بینی می‎شود.
 
وی گفت: بیشینه ارتفاع موج در نزدیک سواحل استان تا ۲.۰ متر و دور از ساحل تا ۲.۵ متر برآورد می‌شود.
 
وی افزود: این وضعیت تا صبح سه‏شنبه ۱۸ تیر ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: صیادان و بهره برداران از صبح شنبه پانزدهم تا صبح سه‎شنبه ۱۸ تیر از فعالیت در دریا خوداری کنند.
 
رضوی افزود: در این مدت شنا در دریا ممنوع است.
 
سرهنگ مسعود تقدیسی لاریجانی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: ۴ نفر سه روز گذشته در شهرستان‌های بهشهر، بابلسر، محمودآباد و عباس آباد غرق شدند.
 
وی با هشدار به مسافران و گردشگرانی که به استان مازندران سفر می‌کنند، افزود: شنا در دریا با شنا در استخر متفاوت است و کسانی که در دریا غرق می‌شوند، معمولا افرادی هستند که تا حدودی با فنون شنا آشنایی دارند.
 
سرهنگ مسعود تقدیسی لاریجانی گفت: افراد غرق شده به علت رعایت نکردن نکات ایمنی و شنا در مناطق ممنوعه دچار حادثه و غرق شدند.
 

انتهای پیام/آ
برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.