طرفهای اروپایی توافق هسته‌ای ایران که برخلاف وعده‌های خود تاکنون به هیچ‌کدام از تعهدات برجامی خود پایبند نبوده‌اند، عملیاتی‌شدن سازوکار مالی با تهران را نیز مشروط کردند.

اروپا راه‌اندازی اینستکس را هم مشروط کرد/ ایران باید پایبند باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه اروپا تهدید کرد اگر در پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تردید وجود داشته باشد، سازوکار مالی موسوم به اینستکس عملیاتی نخواهد شد.

یک دیپلمات اروپایی در گفتگو با رویترز گفت: «اگر درباره پایبندی ایران به مفاد برجام تردیدی وجود داشته باشد، ما دکمه بله را (در خصوص اینستکس)  فشار نخواهیم داد».

به نوشته رویترز وزارت خارجه فرانسه نیز روز چهارشنبه اعلام کرد عملیاتی‌شدن اینستکس  به «پایبندی کامل ایران به اجرای تعهداتش در برجام» بستگی دارد.

طرف‌های اروپایی برجام سال گذشته پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق ضمن ابراز «تأسف» از اقدام واشنگتن مدعی شدند بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را تضمین می‌کنند. وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان سرانجام با صدور بیانیه مشترکی در بهمن ماه سال گذشته رسما ثبت یک کانال مالی ویژه برای تجارت با ایران موسوم به اینستکس را اعلام کردند.

بنابر ادعای آن‌ها هدف بلندمدت اینستکس (INSTEX) گشایش کانال‌های اقتصادی برای کشور‌های ثالثی است که تمایل به تجارت با ایران را دارند. آنها طی روزهای گذشته نیز مدعی راه‌اندازی رسمی این سازوکار مالی شدند، اما بنابر گفته مقامات کشورمان، با گذشت چند ماه از ثبت این سازوکار مالی، هیچ اقدام موثر و عملی در زمینه روابط تجاری ایران و اروپا صورت نگرفته است. 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.

یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و همچنین ژست‌های عوام‌فریبانه مقامات این کشور مبنی بر آمادگی گفتگو با ایران همزمان با فشارهای تحریمی و همچنین بدعهدی طرف‌های دیگر برجام به ویژه کشورهای اروپایی، سرانجام حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان ۱۸ اردیبهشت سال جاری در پاسخ به این گونه اقدامات، از توقف فروش مازاد اورانیوم غنی شده و آب سنگین خبر داد. بر این اساس، ایران محدودیت‌های مربوط به ذخیره‌سازی آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده را رعایت نخواهد کرد. در عین حال، ایران تهدید کرده است که در مرحله بعد (پس از اتمام مهلت ۶۰ روزه به اروپا برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی خود)، توقف بخش‌های دیگری از توافق هسته‌ای را در دستور کار قرار خواهد داد.

مقامات کشورمان روز سه‌شنبه اعلام کردند ایران در واکنش به پایبند نبودن اروپایی‌ها به تعهدات خود بر اساس برجام، مرز ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده را رد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، تحریم ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۵ تير ۱۳۹۸
اروپا اين وسط چيکاره ست من نميدونم
Iran (Islamic Republic of)
حبیب جعفر هنگامی
۰۸:۱۹ ۱۵ تير ۱۳۹۸
فقط به فرمایشات رهبری عمل کنید .هرچه ایشان بفرمایند .درست است ....تمام ..باید برام را آتش زد ...
Spain
رضا
۰۴:۳۶ ۱۵ تير ۱۳۹۸
ایران باید بمب ھستہ ای بسازہ ،اگہ ما ھم مثل امریکا چنصدتا کلاھک ھستہ ای میداشتیم ،الان بر دنیا سلطہ میکرد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۳ ۱۵ تير ۱۳۹۸
وقتی نگاه کنی بیشتر کلمات ما ریشه انگلیسی دارد وعوض نمیکنیم مانند سیب از سی وبی انگلیسی cb اگر این دو حرف رابه هم بچسپانی یک سیب بدست میاد
Germany
ناشناس
۰۱:۰۴ ۱۵ تير ۱۳۹۸
انشاالله با هم کمر امریکا و انگلیس را برای همیشه می شکنیم . زمانی با دست خالی جلو ۵۰ کشور ایستادیم الان که صدها هزار موشک بالستیک داریم انشالله برای همیشه کمر امریکارا خواهیم شکست خدا با ماست همانطور که در این مدت ۴۰ سال علیرغم همه خباثت های انگلیس خبیث و امریکای جنایتکار این جرثومه فساد و تباهی پیروز شده ایم باز هم پیروز می شویم .عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد . ایران هزار برابر دوران جنگ صدام قوی تر شده است .
Germany
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
زیر بارظلم نخواهیم رفت به امید خدا با دستور اقا امام خامنه ای بینیه امریکا به خاک مالیده خواهد شد به دست مردم ایران یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ایران از ان پی تی خارج بشه
Canada
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
کسی نیست به این روشنفکران اروپایی بفماند ما که سالیانی است که در فرجام نافرجام ماندیم .چرا هیچ کاری نکردید .واقعا اصلا نمیدونم چی بگم .خجالت هم خوب چیزی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
در تحريم ايران فقط آقازاده ها ذينفع هستند و بس. بدبختي تحريم براى مردم عادى هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اروپا همان امریکاست قاره اش عوض شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ایران بایدغنی سازی رابه ۱۰۰درصدبرساندودهن امریکایی هاروبشکندتابدونن ایرانی جماعت زورگویی برنمی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
برادران نظام و دولت
یک برای برای همیشه یا رومیه رومی یا زنگی زنگی. بالاتر از سیاهی که رنگی نیست برای ماچه فرقی میکنه پاره کنید این پیمان رو یک بار هم شما طبق قانون عمل کنید برای عمل به قانون استخاره که لازم نیست برادر از ملت نترسی از بیگانگان بترسید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
خواهش میکنم از این توافقات برجامی خارج بشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
رهبر معظم انقلاب از همان اول راست گفت که اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آتش می زنیم باید از اول طبق دستور و صلاح رهبر عمل می شد تا اقتدار ایران مشخص میشد .تا الان به دنبال حفظ برجام بودیم چه دستاوردی بدست آوردیم؟ تلاش برای حفظ یک طرفه تعهدی که طرف مقابل ارزشی به آن قائل نیست چه سودی دارد؟
United States of America
طاها
۱۹:۳۱ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اروپا وامریکا دستشون توی یک کاسه می باشد هردفعه یک کشور بهانه میگیره وبه عناوین مختلف دارن مسئله را کش میدن ...بهترین راه کاهش تعهدات وخروج از برجام و ان پی تی می باشد وآغاز غنی سازی اورانیوم بالای 70درصد می باشد وهرچه سریعتر نسبت به مسدود نمودن تنگه هرمز اقدام نماید.
Iran (Islamic Republic of)
ش ه
۱۹:۳۱ ۱۴ تير ۱۳۹۸
زیر فشار تحریم ، مذاکره بی معنا است.
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۸:۵۱ ۱۴ تير ۱۳۹۸
بعضی ها امریکا رو گستاخ کردن سران امریکا الان در درون کشور خودش هم هیچ ارزشی بریشان قاءل نیستن و ما به زودی بر همه این مشکلات فاءق میایم و رو سیاهی برای برخی از کشور های مرتج منطقه که بعدا تاوان آن را خواهند داد میماند . سلام بر رهبرم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۴۴ ۱۴ تير ۱۳۹۸
فدای رهبرمان بشوم که در همان ابتدا گفتند نه به آمریکا و نه به این اروپائیها به هیچکدام نمیشود اعتماد و اطمینان کرد حتی فرمودند اگر شما یک قدم عقب بکشید تیم دشمن 10 قدم پیشروی میکند و الآن شاهدیم که همینطور است.....بنابراین بودن یا نبودن اینستکس اروپائیها مگر دردی هم دوا میکند؟! حالا چه باشد و یا نباشد...........
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۲۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد : اروپا راه‌اندازی اینستکس را هم مشروط کرد/ ایران باید به برجام پایبند باشد! اینسکس تون بدرد خود فاسد و فاسقتون میخوره دروغگوهای متحد با آمریکا فروپاشیتون ای جنایتکاران فراعنه ظالم و ستمگر ای برده داران نژادپرستهای پست از چند سال قبل توسط امت مستضعفین و محرومان سر تا سر جهان شروع شده . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۸:۱۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ما را از جنگ می ترسانند ما یک کشور شهید پروریم ما مسلمانان در تاریخ ثابت کردیم که هیچ وقت وارد جنگ نشودیم ما همیشه مسلمانان ازخود دفاع کردیم یا با ظالم جنگیده ایم انشالله وعده خداوند نزدیک است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۴ تير ۱۳۹۸
به نام خدا
موضوع: درخواست خروج از برجام
سلام علیکم
تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر دشمنان زورگو، تکیه بر توانمندی و ظرفیت های داخلی و ارتباط با کشورهای غیر مستکبر است. آمریکا و این سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان حتی اگر در مقابل چشم ما، جنگ زرگری هم راه بیاندازند باز دو روی یک سکه اند. متأسّفانه دولت پس از گذشت حدود چهارده ماه از خروج آمریکا از برجام هنوز منتظر وعده سر خرمن اروپایی ها می باشد و در حالیکه از خود برجام اثری باقی نمانده از اقدامات به اصطلاح متقابل ایران در چارچوب برجام دفاع می کند! این در حالی است که اروپایی ها اعتراف کرده اند، هیچگاه تحریم های آمریکا را دور نمی زنند، بلکه فقط در چارچوب آنچه ارباب آمریکایی به آن ها اجازه داده است، غذا و دارو را در برابر فروش نفت می دهند و همزمان بارها ما را تحت فشار گذاشته اند که در برابر همین وعده های ننگ آور توخالی بدون تضمین، به برجام های 2، 3، 4 و 5 ( خود تحریمی مالی FATF، موشکی، منطقه ای و حقوق بشر) بپیوندیم. در واقع این به اصطلاح کانال اینستکس هم، حقه ای چند منظوره برای وقت کشی و نگهداشتن ما در برجام و جلوگیری از انجام مبادلات اقتصادی بین المللی و دامی برای بلوکه کردن درآمدهای ارزی کشور و محقق کردن بهتر تحریم های آمریکا جهت افزایش فشار بیشتر بر ماست. لذا لازم است علاوه بر رد اینستکس، صادرات و واردات خود را با هر پول دیگری غیر از دلار آمریکا و در قالب پیمان های دو جانبه با کشورهای غیر مستکبر غربی انجام داده؛ و در یک اقدام انقلابی در اسرع وقت از برجام خارج شویم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۳۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
بلخره یکی یایدجلوی این رابگیره این همه جاخودش کدخدامی دونه کشورش آن طرف دنیاست اینجاچه غلطی می کنه بره باان ریس جمهور روانیش
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۴۹ ۱۴ تير ۱۳۹۸
وقتی رهبر و بسیاری از کارشناسان خیلی وقت پیش گفتند که برجام مرده و برجامی در کار نیست (از همون روز اولش که اوباما تحریم ها را تمدید کرد ) یعنی همین که امروز شاهد هستیم . اروپایی ها برای انجام هیچ (اینستکس) هم برای ما شرط و شروط میذارن و خط و نشان می کشند . حالا هی دولت بشینه به این خیال که با کاهش تعهداتی که از اول نباید انجام می داد اروپایی ها خط مشی و برنامه های ضد ایران و همدستی با امریکا را تغییر دهند .
به خدا این جنازه بوی گند گرفته و باید هر چه زودتر دفنش کرد تا مریضمون نکرده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۴ تير ۱۳۹۸
امریکا منزوی است و بزودی متلاشی هم خواهد شد و حنایش دیگ در دنیا رنگی ندارد و بی اعتبارترین کشور دنیاست. با اجبار پول نفتی عربستان فعلا تحمل کرده و دیگر نفسهای اخرشه. همین حرکت و اتش زدن پرچمش بمنزله متلاشی شدنشه. مرگ مفاجات گریبان همه ظالمین دنیا را بزودی خواهد گرفت
Germany
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۴ تير ۱۳۹۸
سلام برقهرمانان جمهوری اسلامی که درقبال امریکا که ادعای قدرتمند میکنه اماتا الان هیچ غلطی درقبال ایران بزرگ پرور بنده به نوبه ی خودم وخانواده ام دورد فراوان به تمام دست اندارانی که نقش موثرداشتند سپاسگذاریم و خداوند خواستاریم که همیشه درجلسات برجام موفق و سربلند باشین
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۴:۲۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ومن یتق الله یجعل له مخرجا ویرزقه من حیث لا یحتسب کسی ک تقوا پیشه کند خداوند متعال راه خروج از مشکلات را برای او قرار میدهد از جایی ک گمان نمیکند اورا روزی میرساند
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۵:۵۹ ۱۴ تير ۱۳۹۸
درست میفرمایید وباید به خدا توکل کرد وبه وعده خای شیاطین خوشبین نبود وخداوند میفرماید:
النساء
يَعِدُهُمْ وَيُمَنِّيهِمْ وَمَا يَعِدُهُمُ الشَّيْطَانُ إِلَّا غُرُورًا
ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻭﻋﺪﻩ [ ﺩﺭﻭﻍ ] ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ، ﻭ ﺩﺭ ﺁﺭﺯﻭﻫﺎ [ ﻱ ﺳﺮﺍﺏ ﻭﺍﺭ ] ﻣﻰ ﺍﻧﺪﺍﺯﺩ ، ﻭ ﺟﺰ ﻭﻋﺪﻩ ﻓﺮﻳﺒﻨﺪﻩ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻤﻰ ﺩﻫﺪ .(١٢٠)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
سلام.هیچ.کدام.ازکشورهای.اروپا.وامریکا.و.همسایه.با.ایران.......نیست.ماباید.هوشیاران.عمل.کرد.بینی.همه.انها.به.خاک.مالید.بهیاری.خداوند.مالیده.خواهد.شدچون.خدایارمااست.وباحق.است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ﻟﻌﻨﺖ ﺑﺮ ﺧﺎﻋﻨﻴﻦ .........ﺩﻭﺳﺖ ﻧﻤﺎ...........
...
.
....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
راه توازن فقط و فقط کاهش تعهدات است. بصورت محکم و استوار و قاطع با توکل به خداوند قادر و متعال. مردم در مقابل زیاده خواهی بیگانگان کوتاه نخواهند آمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ترامپ فقط هارت و پورت میکنه ..
دیگه هیچ غلطی نمیتونه انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
هر اتفاقی رخ میده دودش به چشم مردم میره
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۳:۲۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ما ایرانیها باید شرف داشته باشیم و زیر بار نریم
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۳:۱۶ ۱۴ تير ۱۳۹۸
درود براتحادیه اروپا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
منافق غرب زده خدا نشناس از کسی که بهت ظلم کنه خوشت میاد
معلومه خیلی خ،ر تشریف دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۴ تير ۱۳۹۸
خائن
Iran (Islamic Republic of)
۹۹
۱۷:۱۹ ۱۴ تير ۱۳۹۸
شایدمنظور‌آقا‌کورش‌ ننگ‌بر‌اروپا‌بوده‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۴ تير ۱۳۹۸
برجام رو برای رفع تحریم امضا کردیم یعنی همزمان که برجام رو آغاز کردیم بایستی تحریم ها برداشته میشد حالا خود تحریم شده نتیجه برجام ما چقدر بدبختیم که گام به گام وارد برجام نشدیم و یکباره همه تعهدات رو اجرایی کردیم حالا اونها دارن از اینطریق زمان میخرند تا فشار تحریم ملت ما رو با تنش به نظام بکشونند
کور خوندن هنوز ملت با صبر و استقامت ایران رو نشناختند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی ایراندوست
۱۳:۱۲ ۱۴ تير ۱۳۹۸
این سازکار انیستکس مثل یه نون تو عکس میمونه که دیدنش ادم رو گرسنه میکه اما قابل خوردن نیست..وقتیکه انیستکس اجراء شده و از ان طرف نفتکش ایران رو توقیف میکنند معلومه که اون حیله بازان اروپای دست در دست امریکاه پیش میروند و میخواهندایران رو از حق تبیعش بی حق کنند و ای سیاست از انجا شروع میشود که امریکاه ایها مقامات کشورمانرو تحریم میکنند از جمله وزیر خارجه که در جلسات در شورای امنیت شرکت نکند و سنگی جلوی پای سیستم دیپلماسی ایران باشد ..اگر خود اروپا به انیستکس متعهد بودند پس کشتی نفت کش ایران رو انگلیسی ها به سرقت بردند واین دزدی باید در سازمانهای بینلمللیمحکوم شود..من متمعنم که سیاسیون ما قدرت متهم کردن مجرم دزد دریایی را دارند و حق بحقدار میرسد..انشا الله..
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۰۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
چهل سال ایستادگی جنگی که روی ماتحمیل کردندچقدرشهیددادیم چقدرجانبازداریم کمرخم نکردیم بازهم میایستیم پشت رهبر هستیم تازنده هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۴ تير ۱۳۹۸
سلام ایران و ایرانیان مقاومت کنند برجام کامل بزاریم کنار تا زمانی که اروپا ودیگر کشورها به وعدشون عمل کنند کل تحریمها را بردارند بعد ایران به برجام عمل کند چرا همش ایران اول باید عمل کند ولی اونا عمل نکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۳:۰۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اینستکس برنامه ای برای شناسایی کامل طرفهاییی است که الان دارن بصورت محدود با ایران تجارت می کنند
آنها می خواهند ازطریق این کانال و شناسایی کامل طرف های معامله گر بطور کلی همه تجارت را ازبین ببرند
دشمن دشمن است وهدف آن نابودی ماست به هر طریقی کاش دولتمردان ما بفهمند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۰۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اینها یک مشت فریبکار و حقه بازم نباید دوباره بهشون اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ایران سیاست رک گویی داره واشتباه بزرگی هست باید همانند روسیه ودیگر کشورهای اروپایی سیاست گرگ در پوست میش بازی کنه تا بتونه همه مشکلات پشت سر بزاره.با زبون میشه مار از لانه بیرون بکشه.بنظر شما اروپا واقعا از امریکا دلخوش داره؟؟
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
آمریکا و اروپا هیچ غلطی نمی توانند بکنن.زنده باد باغیرت های ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۲:۴۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
از قدیم گفتن سگ زرد برادر شغاله
اروپایی ها این مدت فقط برای ایران وقت سوزی می کردند انشاالله اینها هم آینده نه چندان دور در تار عنکبوتی آمریکا می افتند
گر خدا یا است با سلطان مپیچ
گر خدا برگشت صد سلطان به هیچ
امید ملت بزرگ ایران زمین فقط به کرم خدا و اراده اوست
سرنوشت آفریدگان خدا به دست ترامپ و امثال او نیست
اگر خدا اراده کند همان پشه نمرود کش برای این مترسکان کافیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
شما مسئولین رو به خدا قسمتون میدم که باور کنید اونها ایران رو به عنوان یک وسیله ی بازی میبینن،شماها رو به خون شهدامون قسمتون میدم که دیگه فریب اونها رو نخورید و کار خودتون رو بکنید،خدا یار و یاورتون باشه
Iran (Islamic Republic of)
صفرعلی رضایی پور
۱۲:۰۶ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ما ایرانیان غیور مانند طرفدارن مختار یا میرزا کوچک خان نیستیم که در لحظات سخت پشت امام خامنه‌ای را تنها بگذاریم ما ملت شهادتیم ما را از جنگ نترسانید ترامپ احمق هنوز ملت ایران را نشناختی
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۵۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ملت عزیز ایران بیدار باشید. برگردید به دین واقعی.عاقبت به خیری در این هست که به فرزندان خودتان اعتماد کنید.انتخاب نگرش و ایده غربگرایی در کشور اشتباه بزرگی بود که متاسفانه مردم فریب خوردند و بخش عظیمی از جامعه آن را پذیرفتند.حالا چاره چی هست؟ درسته که در وضعیت تورم اقتصادی هستیم ولی وضعیت معیشت مردم با اندیشه درست و همراهی مردم قابل درمان هست.یادم می آید زمان جنگ و پس از آن نان هم به سختی داشتیم. اکنون زمان همدلی مردم با هم هست و جاره اندیشی برای جلوگیری از هدر رفتن فرصت هاست. دیگر باید غرب را از اندیشه ها بیرون کرد و برگشت به همان اقتدار ایرانی و اسلامی. اکنون زمان آن رسیده که بازی های باخته به غربی ها در قالب برجام و پسابرجام کش و قوس پیدا نکند و ضربه های پس از باخت بر پیکر جامعه فرود نیاید.چاره اندیشی کنیم برای پس زدن قاطعانه آمریکا و استکبار. آخرین قدم در این بازی را که مذاکره مجدد هست نرویم که در آن صورت اراده ای که برای ما باقی مانده است از ما می گیرند و به جز زور و جنگ سرنوشت محتوم پایان این بازی نخواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۴ تير ۱۳۹۸
شیطان بزرگ دشمن آشکار بشریت است و اروپائیان از او نیز بدتر و خبیث ترند. فقط در مقابل آنها استواری و پاسخ کوبنده کارساز است. همانطور که حق وتوو قانون زور و ظلم جهانی است که لازم است حذف شود تا احترام به انسانیت و دوری از نژادپرستی در جهان حاکم گردد.
Germany
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۴ تير ۱۳۹۸
خواهشا دیگر این گفتمان رو بندازین سطل آشغال.
طبق برنامه و چشم انداز ایران بزرگ به جلو پیش برین
Germany
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۴ تير ۱۳۹۸
طبق برنامه مقتدرانه به بیش ببرید. اروپا خودشم ناقص الخلق هستش نمیشه به دوتا ناقص اتکا کرد.
اگه ایران به خودش جوان‌ها و دانشمندان‌ خودش اتکا کنه مطمئن باشید آمریکا رو هم به زانو در میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اینا واقعا خیلی پرو هستن فقط حرف زور میزنن محکم به راهمون ادامه بدیم اینا هیچ غلطی نمیتونن بکنن کم و زیاد کردن خواب از چشماشون میگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
به توانایی های نیروههای مبتکر وباهوش داخلی بها بدیم و پیمان پولی دو جانبه با چین وکشور های دیگه می تونیم ظرفیت های اقتصادی زیادی باهاشون ایجادکنیم ببندیم منت این ....رو نکشیم.
Iran (Islamic Republic of)
صمد.ج.ب
۱۱:۰۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
همه این کشورهای اروپایی وامریکا و حتی شوری و چین، دست اتحاد داده اند تا کشورهای درحالرشد و عقب مانده را منبع تغذیه خود قرار دهند،یکبار برای همیشه قطع ارتباط کنید ننشینیم برای اعتلای ایران زمین فکر اساسی کنیم.از اینها خیری به ما نخواهد رسید زمان را به نفع آنان از دست ندهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
جناب آقای رییس جمهور، بفرمایید با برجامی که شما همه تعهدات ایران را یک شبه انجام دادید و فکر میکردید آمریکا و اروپا یک شبه دیوار تحریم ها را بر میدارند و پس از 3 سال هنوز قدمی برنداشته اند چگونه دوباره اعتماد می کنید؟؟
به حرف رهبری می رسیم که بیان کردند اروپایی ها و آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند.
چه شد تضمینهایی را که رهبری گفتند بگیرید و نگرفتید و حالا آنها طلبکارند؟؟
تنها راه حل این مساله فقط و فقط در داخل کشور و تکیه بر نیروها و توان داخلی و خودکفایی است نه در خارج کشوری که قابل اعتماد نیستند
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
پس از خروج آمریکا از برجام ایران باید در دادگاه های بین المللی از ترامپ شکایت میکرد چون او در موضع نظر دهنده نبود بلکه او باید مجری یک قرارداد بین المللی میبود. مسأله دیگر مسأله زمان است، بخصوص در حوزه ظرفیت های نظامی با توجه به روند تحولات سیاسی در منطقه بنظر میرسد اگر ایران این اهرم را زودتر به نحوی وارد مناسبات میکرد خیلی بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۴ تير ۱۳۹۸
خیلی وقته شکایت شده ولی شما دلت خوشه؟ نهادهای بین المللی زیر سلطه کدام کشور است؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
خروج ایران از برجام شرایط وحشتناکی رو برای کشور ایجاد میکنه جو روانی و اقتصادی کشور به هم میریزه .انتخاب با مسعولین هست.خروج از برجام بهانه ای خواهد بود تا فشار ها بر ایران بیشتر و بد تر شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۴ تير ۱۳۹۸
کو برجام؟ خوابی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۵ تير ۱۳۹۸
الان وقت خروجه. ادامه برجام فقط فرو رفتن بیشتر در باتلاقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ما باید بجای امریکا مرگ بر اروپا بگیم امرکا بهتر از اروپاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۴ تير ۱۳۹۸
هر دو آنها دو تیغه یک قیچی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
برید دنبال ساختن بمب اتم به این اروپا دل نبندید سگ زرد برادر شغال است با قدرت بودن میتوان زندگی کرد وگرنه زیر پا له میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
با اینستکس غذاهای بیماری زا وارد کشور خواهد شد. دارو هم بخاطر همین بیماریها خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اینستکس یعنی جنگ بیو لوژی اروپا بر مردم.
Luxembourg
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
بالاخره وقت ان رسیده که عطای برجام را به لقایش ببخشید. و اینقدر باعث تحقیر و ذلت کشور و ملت نشوید . بالاتر از سیاهی که رنگی نیست .ادامه تحریم ها نتیجه ای همطراز با یک جنگ تمام عیار را به دنبال خواهد داشت . قبل از اینکه دیر شود : دست برارید و کاری بکنید .مهتری گر به کام شیر ذر است - شو خطر کن ز کام شیر بجوی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۴ تير ۱۳۹۸
والا ما ملت بخشیدم دولت چشمش به این اروپایی ها بی چشم رو هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ازماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
فریب مردم و دروغ آمریکایی به اروپا سرایت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اروپا خبیث تر و مارموزتر از شیطان بزرگ است.
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۰۹:۲۹ ۱۴ تير ۱۳۹۸
بفرمایید تحویل بگیرید،
قابل توجه آقایان خط سازش و مذاکره با کد خدا(بقول خودشان)
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۹:۱۶ ۱۴ تير ۱۳۹۸
باید یک فکر اساسی بکنیم. اگر تنگه هرمز بسته شود از این دوگانگی نجات پیدا میکنیم. یا زنگی زنگ یا رومی روم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۴ تير ۱۳۹۸
واقعا که اینا دارن ما را بازی میدن اگر ایران بخواهد شرط اروپاا را قبول کنه بیشتر ار اینها ضربه خواهد خورد قبول کردن شرط اروپا که از آمریکا و همدستاشون خط میگیرن ناشیگریه.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۴ تير ۱۳۹۸
آمریکایی ها و بخصوص اروپایی هیچ گونه امتیازی بهایران نمیدند همش دروغ و فریب بوده ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
یک زمانی غربی ها واردت بنزین توسط ایران را تحریم کردند ولی ایران پالایشگاه ستاره خلیج فارس را ساخت و دیگه تحریم بنزین اثر نداره .تا زمانی که ایران در هر موردی وابسته به غرب باشه از اون برا فشار به ایران استفاده میکنند و تنها راه هم خودکفایی در امور استراتژیک است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اگر توافقی باشه بعد از یک سال دیگه با شرایط جدید از ایران با پیمان دیگر فقط با اورپا برجام دیگر نفس نمی کشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
بفرمایید آخر عاقبت اعتماد و گذشت 6، 7 سال از عمر، لذت ببرید از این دوگانگی و تضاد بعد هنوز در کشور به آنها کد داده می شود، بمب اتم و راه فروش نفت و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اروپا از اول هم با ما صادق نبود
این تکس به درد .... می خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
واقعا اين اروپاييا ديوونه ان
آمريكا علنا بهشون اعلان جنگ داده و ميگه نابودتون ميكنم ولي اينا ميگن آمريكا ما رو نابود هم كنه ما تا آخر ازش طرفداري ميكنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اروپاییها دیوانه نیستن خود را به دیوانگی و نفهمی میزنند!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ما يكساله متوقف كرديم ولي شما تحريما رو ورنداشتين كه هيچ تازه بدترش هم كردين حالا نوبت شماست تحريما رو وردارين والا برجام بي برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ما به اندازه كافي حسن نيت نشون داديم و يه سال صبر كرديم الان نوبت شماست حسن نيتتون رو ثابت كنين اگه ميخواين ما ول كنيم تحريما رو وردارين
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۶:۵۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
مساله بر جام را چرا در دادگاه لاهه مطرح نمیکنید. محاسبات اشتباه را کنار بگذارید. افزایش ذخایر اورانیوم بچه درد این ملت میخوره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۴ تير ۱۳۹۸
دادگاه لاهه. سازمان ملل متحد . سازمان انرژی اتمی . بانک جهانی و....دست چه کسانی است و روسای انها را چه کسانی تعیین میکنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
مرجانه
۱۲:۳۴ ۱۴ تير ۱۳۹۸
دادگاه لاهه هم مال باباشونه بعد از این همه سال فکرکنم باید فهمیده باشی که لاهه هم مال اوناست و منصفانه سریع و قاطع رأی نخواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اگه به درد نمی خورد، چرا اینجور جلزو ولز می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۴ تير ۱۳۹۸
داداش تو برجام نوشته شده اگه از طرفین کسی ادعای نقض از سوی طرف مقابل رو داشته باشه و دعوی به راه بندازه بعد از چند جلسه کمیسیون نهایتا برجام ملغی و تحریم های سازمان ملل برمیگرده
این رو از روز اول دلسوزان و دلواپسان هشدار دادند که چرا مرجع پیگیری و تعهد و راه الزام آوری برای این موضوع اندیشیده نشده ولی برجامیان زیربار نمی رفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
به نظر من وقتی اونا گستاخی میکنند یعنی یه نفر یه حرفایی رو به گوش اونا رسونده الان جا داره همه محکم و متحد به اونا نه بگیم تا نقشه هاشون نقش بر آب بشه . ان شاءالله .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
دولت امید به خدا وملت خودت امیدوار باش نه دیگران
اری این است عاقبت امید به غیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۱۴ تير ۱۳۹۸
همه اش وعده ی سر خرمن .......
مار دوبار از یه سوارخ نیش نمیخوره.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ما چهل سال است که تحریم هستیم و هنوز روی پای خود ایستاده ایم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۰۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
توروخدا خارج شید ازین توافق نامه که شده اسباب فریب مردم
آخرین اخبار