سخنگوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه درباره تصمیمات برجامی ایران با طرف‌های باقی‌مانده در این توافق رایزنی می‌کند.

اتحادیه اروپا: درباره تصمیم برجامی جدید ایران با طرف‌های توافق رایزنی می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، یک سخنگوی «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد تصمیم ایران برای تعلیق برخی تعهدات برجامی، گفت: «ما از ایران خواسته‌ایم گام‌ها را به عقب بازگرداند و از اقدامات بیشتر که توافق هسته‌ای را تضعیف می‌کند، اجتناب کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال گذشته به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاد تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.

یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و همچنین ژست‌های عوام‌فریبانه مقامات این کشور مبنی بر آمادگی گفتگو با ایران همزمان با فشارهای تحریمی و همچنین بدعهدی طرف‌های دیگر برجام به ویژه کشورهای اروپایی، سرانجام حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان ۱۸ اردیبهشت سال جاری در پاسخ به این گونه اقدامات، از توقف فروش مازاد اورانیوم غنی شده و آب سنگین خبر داد.

بر این اساس، ایران محدودیت‌های مربوط به ذخیره‌سازی آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده را رعایت نخواهد کرد. در عین حال، ایران تهدید کرده است که در مرحله بعد (پس از اتمام مهلت ۶۰ روزه به اروپا برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی خود)، توقف بخش‌های دیگری از توافق هسته‌ای را در دستور کار قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۳ تير ۱۳۹۸
يكسال وقت تلف كردن تا تحريماشون اثر كنه
وقت كشي كافيه
قاطعيت حلال مشكلاته
فرصت دوماهه خيلي زياده و باس فورا يه ماهه بشه و بايد خدا رو شكر كنن يه هفته ايش نكرديم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۳ تير ۱۳۹۸
والله اينا غني سازي براشون مهم نيست فقط زمان براشون مهمه
آخرین اخبار