وزیر گردشگری یمن تاکید کرد حق مشروع یمنی‌هاست که در چارچوب دفاع از سرزمین خود، به تاسیسات راهبردی در عمق خاک عربستان سعودی و امارات حمله کنند.

وزیر یمنی: حق داریم خاک عربستان و امارات را هدف قرار دهیمبه گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، وزیر گردشگری یمن تاکید کرد این کشور حق دارد به تاسیسات راهبردی در عمق خاک عربستان سعودی و امارات حمله کند.

احمد العلیی گفت: در سایه ادامه تجاوزگری علیه یمن، هدف قرار دادن تاسیسات راهبردی در عمق خاک عربستان و امارات حق یمنی هاست. ما فهرستی از ۳۰۰ هدف راهبردی داریم. اماراتی‌ها باید بدانند تماشاچی باقی نخواهیم ماند و سکوت نخواهیم کرد و همانطور که شهر‌ها و زیرساخت‌های ما را هدف قرار می‌دهند و زنان و کودکان را می‌کشند، حق مشروع ماست که در چارچوب دفاع از سرزمین خود، ما هم به آن‌ها حمله کنیم. کشور‌های عضو ائتلاف متجاوز باید بدانند اگر به حملات خود ادامه دهند بدون شک ما همه مناطق و پایتخت‌های آن‌ها و تاسیسات راهبردی در این کشور‌ها را هدف قرار خواهیم داد.

العلیی درباره خبر‌های منتشر شده در مورد عقب نشینی نیرو‌های اماراتی از بخش‌هایی از یمن از جمله استان مأرب و ساحل غربی این کشور افزود: بعید است امارات با توجه به منافع راهبردی خود، به تصمیم قاطعی درباره خروج از یمن دست پیدا کرده باشد. اطلاعات ما نشان می‌دهد آن‌ها در تلاش برای فرار از اجرای توافقنامه سوئد هستند. پایبندی خود به این توافقنامه را کاهش داده اند. ما اطلاعاتی درباره بسیج گسترده نیرو‌ها داریم و شاهد حمله به بسیاری از مناطق در ساحل غربی و نزدیک شهر الحدیده هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار