نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن تأکید بر اینکه محدودیتی در زمینه ذخایر اورانیوم برای اعضای ان‌پی‌تی وجود ندارد، گفت ایران داوطلبانه میزان ذخایر اورانیوم خود را محدود کرده بود.

روسیه: بر اساس ان‌پی‌تی سقفی برای میزان ذخایر اورانیوم وجود نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (پنجشنبه) در توییتر در خصوص اقدام ایران در عبور از سقف ۳۰۰ کیلوگرمی، نوشت: «دیپلمات‌ها و رسانه‌های جمعی همچنان درباره افزایش سقف ۳۰۰ کیلوگرمی اورانیوم با درصد غنای پایین ایران بحث می‌کنند. برای آنکه ارزیابی بی‌طرفانه‌ای داشته باشیم، نباید فراموش شود که در اصل هیچ سقفی برای کشور‌های عضو ان‌پی‌تی در خصوص میزان ذخایر اورانیوم با درصد غنای پایین وجود ندارد، به شرط آنکه LEU همچنان تحت کنترل بین‌المللی باشد».

وی در ادامه توییت خود نوشت: «ایران به صورت داوطلبانه به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای که اساساً با تحریم‌های آمریکا تضعیف شد، سقف LEU را پذیرفت».

نماینده روسیه در سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به نقش فشار‌های آمریکا در کاهش تعهدات برجامی ایران اشاره کرد و نوشت: «در واکنش به تحریم‌های غیرقانونی نفتی، تهران تصمیم گرفت تا از این تعهد داوطلبانه کناره‌گیری کند. دلایل (این اقدام ایران) قابل درک است».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این هفته تایید کرد میزان ذخایر اورانیوم با غنای ۳.۶۷ درصد ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم که در برجام به عنوان سقف مجاز ذخایر اورانیوم غنی‌شده در نظر گرفته شد، عبور کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار