وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری پیرامون پرداخت وام ۲۰۰ میلیون ریالی به دانشجویان و برگزاری کنکور ۹۸ سپری شد.

از پرداخت وام ۲۰۰ میلیون ریالی به دانشجویان تا برگزاری کنکور ۹۸به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری حول افزایش تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان، آغاز بازسازی خوابگاه‌های دانشگاه تهران، کاهش ساعت کار بانوان شاغل در جهاد دانشگاهی ، آخرین جزئیات از وضعیت «مسعود سلیمانی»، پرداخت وام ۲۰۰ میلیون ریالی به دانشجویان و برگزاری کنکور ۹۸ سپری شد.

افزایش تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان/ کارمزد پایین برای تمام مقاطع تحصیلی در نظر گرفته شده است

حسن علیزاده معاون اداری مالی دانشگاه پیام نور با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با سه بانک عامل برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان دانشگاه پیام نور اظهار کرد: تسهیلات بانکی بسیار خوبی برای دانشجویان فراهم کرده ایم تا دغدغه تامین شهریه خود را نداشته باشند.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه پیام نور تصریح کرد: قرارداد با این بانک‌ها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و خوشبختانه با سه بانک عامل قرارداد منعقد کردیم.

معاون اداری مالی دانشگاه پیام نور کشور اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه دانشجویان می‌توانند تسهیلات با کارمزد ۱.۴ درصد دریافت کنند.

وی افزود: بازپرداخت این تسهیلات برای برخی ۶ ماهه و برای عده‌ای نیز تا پایان مدت تحصیل است.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند برای کل مقاطع تحصیلی تسهیلات با کارمزد پایین دریافت کنند، افزود: دانشجویان فرصت دارند تا پایان تحصیل، اقساط وام بانکی خود را پرداخت کنند و هدف اصلی دانشگاه پیام نور این است که دانشجویی به دلیل مشکل مالی از تحصیل محروم نماند.

علیزاده تصریح کرد: علاوه بر این بانک ها، بنیاد علوی، بنیاد حامیان تحصیلی نیز خدمات برای دانشجویان ارائه می‌کند و دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز از پرداخت شهریه معاف هستند.

آغاز بازسازی خوابگاه‌های دانشگاه تهران/ اجاره خوابگاه‌های دانشجویی از ترم جدید افزایش می‌یابد

حسن به نژاد معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباه تعمیر خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه تهران، اظهار کرد: تعمیرات و بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی از ۱۳ تیرماه سال جاری آغاز می‌شود؛ دانشجویان باید تا ۱۲ تیرماه خوابگاه را ترک کنند و پس از آن بازسازی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم قرار است، خوابگاه‌های دانشجویی که از نظر تجهیزاتی در رده پایینی قرار دارند در اولویت بازسازی قرار گیرند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره افزایش اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی، اظهار کرد: اجاره بهای دانشگاه در تابستان امسال هیچ افزایش قیمتی نداشته است و پس از برگزاری جلسه هیئت امنا برای افزایش قیمت خوابگاه در ترم جدید تصمیم‌گیری می‌شود.

به نژاد یادآوری کرد: در ترم جدید قطعا افزایش قیمت خواهیم داشت، اما تصویب افزایش قیمت از  وظایف هیئت امناست که پس از برگزاری جلسه در مرداد سال جاری تصمیمات نهایی اعلام خواهد شد.

اما و اگرهای کاهش ساعت کار بانوان شاغل در جهاد دانشگاهی

محمدرضا پورعابدی دبیر هیئت امنای جهاد دانشگاهی اظهار کرد: یکصد و چهل و نهمین جلسه هیئت امنای جهاد دانشگاهی ۵ تیر با حضور تمام اعضا برگزار شد.

وی با اشاره به تصویب ۵ اساسنامه در این جلسه، افزود: از اهم مصوبات این جلسه می‌توان به تصویب اساسنامه‌های دانشکده علوم پایه و فناوری‌های نوین پزشکی، پارک‌های علم و فن آوری کرمانشاه و البرز و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و تصویب اساسنامه و نمودار تشکیلاتی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور اشاره کرد.

پورعابدی ادامه داد: اعطای موافقت قطعی به پژوهشکده‌های علوم و فناوری‌های مواد غذایی و گردشگری سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی و موافقت با ماده واحده قانون کاهش ساعت کار بانوان شاغل در جهاددانشگاهی دارای شرایط خاص، اصلاح آیین نامه پرداخت کمک هزینه مهد کودک، اصلاح آیین نامه بدی آب و هوا و محرومیت از تسهیلات زندگی و ارتقای رده مسئولیتی دفاتر رئیس و معاونان جهاددانشگاهی از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود.

آخرین جزئیات از وضعیت «مسعود سلیمانی»/ وزارت امور خارجه به شرط حمایت دولت کار را برعهده گرفته است

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره آخرین خبرها از وضعیت مسعود سلیمانی استاد ایرانی بازداشتی در آمریکا اظهار کرد: متاسفانه هنوز خبر جدیدی از وضعیت  این استاد نداریم و پیگیری کار به وزارت امور خارجه واگذار شده است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به فعالیت وزارت امور خارجه برای آزادی استاد بازداشت شده ایرانی گفت: آقای ظریف  وزیر امور خارجه در جلسه هیئت دولت پیگیری موضوع را به شرط آنکه دولت از آن حمایت کاملی داشته باشد بر عهده گرفت.

وی افزود: متاسفانه وزارت علوم دسترسی به مجمعی که از طریق آنها بتوان تاثیر گذاری مناسب در سطح جهانی داشت را ندارد و به همین دلیل پیگیری کار و وضعیت سلیمانی به وزارت امورخارجه سپرده شده است.

غلامی با بیان اینکه حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران برنامه ها را پیش می‌برد اظهار کرد: در امریکا کار توسط حافظ منافع ایران پیش می‌رود وزارت امور خارجه در حال پیگیری موضوع دستگیری و هزینه‌های مرتبط با وکیل است.

پرداخت وام ۲۰۰ میلیون ریالی به دانشجویان/ حافظان قرآن در اولویت دریافت وام قرض‌الحسنه

محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور اظهار کرد: دانشگاه پیام نور گستردگی زیادی در کشور و در تمام مقاطع دانشجویانی دارد که مشغول تحصیل هستند؛ در این بین بخشی از هزینه درس‌ها که به صورت شهریه اخذ می‌شود باعث فشار اقتصادی به خانواده‌ها خواهد شد و به همین دلیل در تلاش هستیم تا این فشار را کم کنیم.

وی بیان کرد: دانشجو نباید هیچ دغدغه‌ای در خصوص شهریه داشته باشد و به کمک این وام می‌تواند کل شهریه را به صورت فرض الحسنه و با کارمزد ۱،۰۴ دریافت کند و بدون دغدغه‌ای هر ترم می‌تواند وام دریافت کند و تمام انرژی خود را می‌تواند روی آموزش بگذارد.

زمانی گفت: اعطای تسهیلات قرض الحسنه به اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه است که حدود ۱۰ هزار کارمند داریم که می‌تواند از این تسهیلات استفاده کنند؛ بحث فرهنگی هم در این تفاهم نامه داریم که به افرادی حافظان قرآن نیز وام خواهیم داد.

زمانی بیان کرد: هر یک از دانشجویان متقاضی می‌توانند در صورت معرفی کتبی از سوی دانشگاه پیام نور به شعب این بانک مراجعه کرده و طبق ضوابط بانک و با توجه به مبلغ تایید شده از سوی دانشگاه، تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: تسهیلات ارائه شده بر مبنای عقد قرض الحسنه و با کارمزد کمتر از ۴ درصد بر اساس مانده بدهی سالانه برای هر دانشجو محاسبه می‌شود.

وی گفت: مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی حداکثر ۴۸ ماهه و به ازا هر سال تحصیلی حداکثر ۱۲ قسط مطابق با مقطع تحصیلی و اعلام دانشگاه است.

کنکور سراسری ۹۸ آغاز شد

داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی صبح امروز پنجشنبه ۱۳ تیر و گروه هنر بعدازظهر آزمون می‌دهند؛ گروه تجربی صبح جمعه و گروه زبان‌های خارجی هم بعدازظهر فردا  برای شرکت در آزمون حاضر می‌شوند.

برای آزمون سراسری  امسال ۲ نوع سوال برای گروه آزمایشی نظام جدید و داوطلبان نظام قدیم تهیه شده است؛ اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری هفته دوم مرداد ماه و نتیجه نهایی نیمه دوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خطاب به داوطلبان آزمون سراسری گفت: داوطلبانی که بیشتر تلاش کرده‌اند و توانایی علمی بالاتری دارند در رشته‌های پر طرفدارتر موفق خواهند شد، اما امکان قبولی در دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی کشور برای  تمام داوطلبان وجود دارد.

پس از برگزاری آزمون و پس از تصحیح برگه‌ها، کارنامه اولیه در دهه دوم مردادماه ۹۸ منتشر می‌شود، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند باید با در نظر گرفتن ظرفیت دانشگاه‌ها در مهلت اعلام شده نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند و نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ در نیمه دوم شهریورماه ۹۸ منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار