دهدشتی گفت: تاکنون ۳۰ سایت ارتباطی در سطح شهرستان بم و شرق استان کرمان با هزینه ۶۰ میلیارد تومان احداث شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید حسین‌ دهدشتی معاون وزیر ارتباطات در سفر به شهرستان بم گفت : با توجه به سفر وزیر ارتباطات در دو سال قبل به استان کرمان موارد زیادی به تصویب رسید که در این راستا تاکنون ۳۰ سایت ارتباطی در سطح شهرستان بم و شرق استان کرمان احداث کردیم.

وی افزود: این سایت‌ها توسط شرکت های وب ایجاد شده و جمعا ۶۰ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است.

دهدشتی تصریح کرد :امروز به طور همزمان یک سایت در روستا‌های گزدونک افتتاح شد که زمینه ارتباط  ۴ روستا در منطقه گردشگری سدنساء را فراهم می کند.

دهدشتی عنوان کرد: در گذشته استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و از لحاظ برقراری ارتباط و آنتن دهی موبایل وضعیت مطلوبی نداشتند و در اولویت اول وزارت قرار گرفتند و بیشترین سرمایه گذاری وزارت ارتباطات در استان کرمان هزینه شده است.

وی ابراز داشت: ما در راستای اجرای سایت‌های همراه اول و ایرانسل متاسفانه به دلیل پهناور بودن استان و صعب العبور بودن بعضی مناطق با مشکل مواجه هستیم.

دهدشتی معاون وزیر ارتباطات گفت: ما خود را همراه و همدرد شما مردم می‌دانیم و تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات ارتباطی بکار خواهیم برد.

معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد: حضور مردم در روستا‌ها وظیفه و کار ما را سنگین‌تر کرده و ما برای ارائه خدمات به روستا‌ها تمام تلاش خود را خواهیم کرد. در خصوص رفع مشکلات تلفن ثابت، همراه اول، ایرانسل و اینترنت ثابت و همراه و همچنین ایجاد نمایندگی‌های مخابرات در شهرستان‌های شرق استان پیگیری خواهم کرد البته باید با تدبیر خاصی این موارد رفع شود.

وی گفت: طی دو سال قبل بیش از ۵۵۸ روستا در کرمان از اینترنت ۴G و ۳G بهره‌مند شدند و ۷۷۹ روستا هم باید ارتقاء یابند.

دهدشتی ابراز داشت: اپراتور‌های بخش خصوصی هماهنگی و اقدامات خوبی برای ما داشتند.

معاون وزیر ارتباطات یادآور شد: در دو سال اخیر ۶۰ میلیارد در بحث توسعه شبکه در شرق استان کرمان هزینه شده و بیش از ۶۰ میلیارد تومان دیگر هم هزینه خواهد شد.

شسهوار پور فرماندار بم گفت: علیرغم اقدامات انجام شده در بحث ارتباطات از متوسط کشوری پایین هستیم.

وی اظهار کرد: متاسفانه آنتن‌دهی در برخی جاده‌های ما نامطلوب است و نیازمند کمک بیشتری هستیم. در مناطق کوهستانی و گردشگری تهرود، دهبکری، دریجان، دربر، جزین و ... پوشش تلفن همراه منلسب نیست و نیازمند توجه ویژه است.

انتهای پیام/ی

لزوم توجه به آنتن دهی در مناطق روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار