ضامنی گفت: پیگیر مصوبه واردات خودرو هستیم که در صورت حل شدن مشکل مربوط به تسهیلات بانکی می‌توانیم تعدادی از تاکسی‌های فرسوده را از رده خارج کنیم.

هیچ امیدی به خودرو ساز های داخلی برای تامین تاکسی های نو نداریمبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در سی و هشتمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: تاکنون ایران‌خودرو دو بار قیمت خودرو‌های تولیدی خود را تغییر داده است، این در حالی است که آخرین قیمت‌های تعیین شده این خودروساز در اردیبهشت ماه اعلام شده بود، هفته گذشته نیز حدود ۸ میلیون به قیمت خودرو‌ها افزود شد.

وی افزود: مقرر شده است که ایران خودرو هر ماه قیمت‌های خود را اعلام کند، اگر این قیمت‌ها افزایش یافته و ثابت نباشند، ما را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

ضامنی گفت: ایران خودرو قرار بود تا پایان سال ۹۸ حدود ۱۰ هزار تاکسی نو تحویل دهد، اما تاکنون تنها ۱۳۲ تاکسی نو تحویل گرفته ایم، همچنین نمی‌توانیم تسهیلات بانکی با سود ۱۸ درصد پیدا کنیم که این موضوع از جمله مشکلات ماست.

وی بیان کرد: برای استقاده از ظرفیت ناوگان تمام مراحل مربوط به مصوبه واردات خودرو انجام شده است و همچنین خودرو‌هایی که تا ۳ سال عمر دارند، تبدیل به تاکسی شوند و تاکسی‌های فرسوده را به تدریج اسقاط کنیم.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور تصریح کرد: هیچ امیدی به خودروساز‌های داخلی نداریم، چرا که اگر هم براساس قرارداد تا پایان سال ۱۰ هزار تاکسی را تحویل دهند، به دلیل وجود ۱۵۰ هزار تاکسی فرسوده مشکل حل نخواهد شد.

وی افزود: پیگیر مصوبه واردات خودرو و استفاده از ناوگان داخلی هستیم که در صورت حل شدن مشکل مربوط به تسهیلات بانکی می‌توانیم تعداد مناسبی از تاکسی‌های فرسوده را از رده خارج کنیم.

ضامنی گفت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری این تعداد به ۱۹۲ هزار برسد. همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۱۴۰۰ تعداد تاکسی‌های فرسوده به ۲۴۰ هزار تاکسی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار