در پی اعتصاب عمومی کارمندان شرکت نفت عدن، استان‌های جنوبی یمن دچار بحران شدید سوخت شده‌اند.

بحران شدید سوخت در عدنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، کارمندان شرکت نفت عدن در پاسخ به دعوت کمیته سندیکای این شرکت از روز سه شنبه اقدام به اعتصاب کرده اند. این اعتصاب در اعتراض به تصمیم دولت (مستعفی) عدن برای انحصاری کردن واردات و فروش فرآورده‌های نفتی به نفع شرکت پالایشگاه عدن وابسته به دولت است. شرکت نفت این اقدام را برخلاف قوانین مدون برای فعالیت دو شرکت می‌داند.

شرکت پالایشگاه عدن عهده دار فرآیند تصفیه نفت خام و واردات فرآورده‌های نفتی است، در حالی که شرکت نفت این فرآورده‌ها را در بازار داخلی توزیع می‌کند. اهالی عدن گفتند از روز سه شنبه ده‌ها پمپ بنزین در بخش‌های مختلف استان در به روی خودرو‌ها بسته اند و بنزین در بازار سیاه خرید و فروش می‌شود.

سازمان برق عدن روز چهارشنبه از دولت خواست هرچه سریع‌تر به نیروگاه‌های تولید برق سوخت رسانی کند. این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به آن که موجودی سوخت رو به اتمام است احتمال از کار افتادن نیروگاه وجود دارد.

یمن با کمبود شدید فرآورده‌های نفتی مورد نیاز برای تولید برق و سوخت رسانی خودرو‌ها روبروست که ناشی از کاهش ارز خارجی لازم برای واردات است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار