رئیس دارالقرآن کشور از فعالیت ۴ هزار خانه قرآن روستایی در کشور خبر داد.

فعالیت  ۴ هزار خانه قرآن روستایی در کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،مهدی قره‌شیخلو صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال پنج محور اصلی برای فعالیت‌های دارالقرآن در نظر گرفته شده است اظهار کرد: توسعه آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن کریم، راهبری تشکل‌های قرآنی، نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم، اعطای مدرک حافظان قرآن و توجه به فضاهای تبلیغی و ترویجی قرآن در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد و مبنای اصلی کار آموزش است و چند اقدام جدید در این راستا در حال اجراست گفت: تبدیل بخش عمده‌ای از آموزش‌ها به فضاهای غیرحضوری مورد توجه است.

رئیس دارالقرآن کشور با اشاره به اینکه بسیاری از مردم به دلیل مشغله و گرفتاری فرصت شرکت در کلاس‌ها را ندارند افزود: باید بسته‌هایی تولید شود تا آموزش‌های قرآن کریم به خانه‌های مردم برود و افراد با فرصت‌هایی که در اختیار دارند، بتوانند قرآن فراگیرند.

وی با بیان اینکه نخستین بسته آموزشی قرآن کریم هفته گذشته رونمایی شد و دومین بسته در حال آماده‌سازی است خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال چهار بسته آموزشی تولید شود.

قره‌شیخلو با اشاره به اینکه باید تغییر جهتی در قالب آموزش‌ها داشت افزود: ضرورتی برای یادگیری قرآن از طریق روخوانی وجود ندارد، بلکه اگر می‌گوییم فهم قرآن یعنی برای مخاطب نهادینه شود که چه نیازی به این کتاب آسمانی دارد و اگر آن نیاز تامین شود در زندگی او چه تاثیری خواهد داشت که قطعاً در این صورت برای روخوانی، حفظ و فهم قرآن هم وقت تعیین می‌کند.

وی با بیان اینکه جنس آموزش‌ها به سمت کارگاهی شدن با رویکرد سبک زندگی پیش می‌رود گفت: اینکه قرآن می‌تواند چه راهی جلوی فرد بگذارد، حائز اهمیت است.

رئیس دارالقرآن کشور از برگزاری ۳۰۰ کارگاه آموزشی طی سال گذشته خبر داد و افزود: امیدواریم امسال این کارگاه‌ها توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه تولید محتواهای جدید مورد توجه قرار گرفته است گفت: سال گذشته هفت کتاب در حوزه سبک زندگی رونمایی شد که امسال آموزش‌ها با وجود این منابع آغاز می‌شود.

قره‌شیخلو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه‌های قرآنی در روستاها چیست و با توجه به اینکه اخیرا در برخی از استان‌ها فرقه‌هایی تشکیل شده گفت: یکی از ظرفیت‌های موجود در حوزه قرآنی، راه‌اندازی خانه‌های قرآنی روستایی است.

وی از تشکیل ۴ هزار خانه قرآن روستایی در کشور خبر داد و افزود: با توجه به آمار روستاهای کشور این میزان بالا نیست و باید تلاش کرد از لحاظ کمی و کیفی افزایش داشته باشد.

رئیس دارالقرآن کشور با بیان اینکه در حال حاضر شبکه خوبی در سطح روستاها با توجه به تاسیس خانه‌های قرآن تشکیل شده است گفت: توسعه فضاهای قرآنی در سطح روستاها مورد توجه قرار گرفته است‌.

وی با تاکید بر اینکه امیدوارم در استان همدان نیز توسعه فضاهای قرآنی روستایی مورد توجه باشد خاطرنشان کرد: در برخی از روستاها اهالی بخش سخت‌افزاری کار را تامین می‌کنند که اگر ما نیز در بخش نرم‌افزار کار کنیم، روند رو به رشدی خواهد گرفت.

قره‌شیخلو با تاکید بر تقویت ظرفیت‌های موجود افزود: در این صورت می‌توان با آسیب‌ها مبارزه و جلوی پیشرفت آن را گرفت.

انتهای پیام/ب

نخستین بسته آموزشی قرآن کریم هفته گذشته رونمایی شد

 

برچسب ها: قرآن کریم ، اهل بیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.