حضرت معصومه (س) بهترین الگو برای دختران ماست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت ا... فلاحتی در مراسم افتتاح طرح نشاط معنوی که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در بقعه خواهر امام رشت با تبیین ابعاد شخصیتی آن حضرت گفت: دختران ما باید با پیروی از آن حضرت و با رعایت حجاب، مبلغ خوبی برای دین اسلام باشند و حجاب و پوشش اسلامی را در جامعه ترویج دهند.
آیت ا... فلاحتی اظهار داشت: سعادت بزرگی است، که روز ولات بزرگ بانوی اسلام روز دختر نامگذاری شده است و دختران ما باید برای اینکه پیرو حضرت معصومه (س) باشند بارعایت ۴ ویژگی، رابطه و انس با قرآن، مطالعه زندگی امامان، ارتباط با خانواده مذهبی و تمرین خوبی‌ها از پیروان خوب آن حضرت باشند.
نماینده، ولی فقیه در گیلان همچنین در زمینه لزوم توسعه حجاب و امربه معروف گفت: استان گیلان استانی ولایتمدار است و با توجه به سابقه ولایتمداری این استان، باید از بدحجابی بدور باشد.
وی ادامه داد متاسفانه یک عده افراد خود فروخته برای ترویج بد حجابی با ملت ما در پی دشمنی بر آمد ه اند، اما دختران ما دختران با منطق و مردم گیلان ملت فهیم و فرهیخته‌ای هستند و اجازه توطئه به این افراد را نمی‌دهند
وی با بیان اینکه حجاب نشانه ملی و چادر حجاب برتر است است افزود: بسیاری از مشکلات خانوادگی که در جامعه اتفاق می‌افتد از بدحجابی و دوری از ارزش‌های اسلامی است واگر ارزش‌های دینی و اسلامی در هر جامعه‌ای نهادینه شود و قوت یابد معضلات اجتماعی و خانوادگی در آن کاهش می‌یابد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان هم در این مراسم گفت: طرح نشاط معنوی در راستای ترویج معارف اسلامی وغنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان امسال در ۱۲۰ بقعه متبرکه گیلان به اجرا در می‌آید.
حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: این کلاس‌ها که در زمینه آموزشی، ورزشی، اردویی و قرآنی برگزار می‌شود ۲۰۰ مربی اعزامی از قم و گیلان به آموزش شرکت کنندگان در این طرح می‌پردازند.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال ۷ هزار کودک و نوجوان ۷ تا ۱۸ ساله در طرح نشاط معنوی امسال شرکت کنند افزود: در این طرح هزارنفر از هیات امناء ادارات و نهاد‌هایی مانند آموزش پرورش، کانون پرورش فکری کودکان، بسیج و دیگر ادارت متولی، همکاری دارند.

انتهای پیام/آ

بدحجابی و دوری از ارزش‌های اسلامی است

برچسب ها: روز دختر ، هفته کرامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.