معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: مرز‌های استان اردبیل از امنیت بالا برخوردار بوده و مانع قاچاق کالا و ارز است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل امروز به مناسبت هقته مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: کالاهای وارداتی قاچاق معمولاً از مرز سایر استان ها صورت می گیرد و در داخل استان اردبیل کشف می شود.

وی با بیان اینکه در برخی موارد به صورت نادر خروج دارو بصورت چمدانی از گمرک بیله سوار اتفاق می افتد، افزود: با هوشیاری مرزبانان کشور در گمرک بیله سوار کالاهای یارانه ای کنترل شده و تقریباً قاچاق از مرز شمالی نزدیک به صفر می باشد.

ندایی بیان کرد: بیشترین کالاهای وارداتی به استان به ترتیب اولویت شامل دارو، دخانیات، مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، کودشیمیایی، لوازم صوتی و تصویری و منسوجات است که از سایر استان های همجوار به استان وارد می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: امید است با فرهنگ سازی مناسب با همکاری و همدلی تمام دستگاه های متولی در جهت ریشه کن کردن قاچاق کالاهای غیرمجاز گام های اساسی برداشته شود.

جانشین رییس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل اظهار کرد: رقابت در بازارهای جهانی، مستلزم ارتقای کیفیت کالاهای داخلی و همسان سازی قیمت کالاها در مقایسه با کالاهای خارجی است که می تواند از میزان اقلام قاچاق در مرزهای کشور بکاهد.

معاون استاندار اردبیل بیان کرد: در زمینه قاچاق ارز در استان نیز موضوع خاصی مشاهده نشده و تنها در مرز بیله سوار خرید و فروش مانات (پول ملی آذربایجان) به دلیل تردد زیاد اتباع آذربایجان در موارد اندک انجام می شود.

ندایی ادامه داد: برای کنترل قاچاق و مصرف کالاهای وارداتی غیرقانونی لازم است فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در بین مردم نهادینه شود.

انتهای پیام/ع

خروج دارو بصورت چمدانی از گمرک بیله سوار

 

برچسب ها: گمرک ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.