معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: ۱۳۹ مدرسه در سال تحصیلی جدید به مراکز تحت پوشش طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در استان افزوده می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام محمد حیدری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در نشست کمیته علمی - اجرایی طرح نماد در سال جاری افزود: از بین ۲۹۶ مدرسه مشمول طرح نماد در استان تاکنون ۱۵۷ مدرسه از این خدمات بهره‌مند شده اند و در سال تحصیلی جدید هم ۱۳۹ مدرسه دیگر به مراکز تحت پوشش این طرح افزوده می‌شود.

وی اظهار داشت: برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ باید برنامه ریزی مدون و جامعی انجام شود تا نتایج اقدامات در حوزه طرح نماد به نقطه مطلوبی برسد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان  با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در دوره متوسطه اول و دوم بروز پیدا می‌کند، اظهار داشت: بازدید‌ها از انجام طرح نماد در مدارس نشان داده که در کلاس‌های کارگاهی فقط مربیان ابتدایی حضور دارند و این درحالی است که مقاطع متوسطه اول و دوم اهمیت بیشتری دارند.

حجت الاسلام حیدری تاکید کرد: احتمال آسیب اجتماعی در مقاطع تحصیلی ایجاد شده نیازمند توجه ویژه است و همه باید برای آینده بهتر به وسیله طرح نماد به کاهش این آسیب‌ها اقدام کنیم.

این مسئول قضایی به قطع بودن سامانه نماد اشاره کرد و گفت: متاسفانه درحال حاضر هیچگونه امکانی برای استعلام و گزارش از وضعیت دانش آموزان وجود ندارد و رفع این مشکل باید در دستور کار باشد.

حجت الاسلام حیدری همچنین گفت: اگر بخواهیم نتیجه اصلی طرح نماد را مشاهده کنیم باید به وسیله سامانه بررسی شود که اقدامات دستگاه‌ها پس از ارجاع وظایف به کجا رسیده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: به مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید شده که اجرای طرح نماد را جدی بگیرد و اعتقاد ما بر این است که به جای استفاده از شیوه و سبک سنتی باید از روش‌هایی علمی و مدرن بهره برد.

حجت الاسلام حیدری یادآور شد: طرح نماد مصوبه شورای انقلاب فرهنگی است و پس از امضاء رییس جمهوری توسط ۹ نهاد و اداره کل و چهار دانشگاه نیز تایید شده است.

انتهای پیام/ک

نشست کمیته علمی - اجرایی طرح نماد در سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.