هم‌افزایی قوا در امر تنقیح قوانین با حضور معاون قوانین مجلس و معاون حقوقی دستگاه قضا بررسی می‌شود.

معاون قوانین مجلس و معاون حقوقی دستگاه قضا، امشب، میهمان گفتگوی ویژه خبریبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع هم افزایی قوای سه گانه در امر تنقیح قوانین با حضور دکتر حسین میر محمدصادقی، معاون قوانین مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام محمد مصدق، معاون حقوقی قوه قضاییه، در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه، ١٣ تیر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در این برنامه که درساعت ۲۲/۴۵ دقیقه و به مناسبت «امضای تفاهم نامه ملی قوای سه گانه در امر تنقیح مقررات و قوانین» پخش خواهد شد، موضوعاتی از جمله هم آهنگی و هم افزایی سه قوه در مسیر پالایش قوانین و مقررات مورد کنکاش قرار میگیرد.

بررسی تحلیلی و تبیینی فرایند تنقیح (پالایش) قوانین و مقررات حاصل از ١١٣ سال قانونگذاری در کشور و ارائه راهکار‌های ادامه این مسیر مبتنی برعزم و همکاری جدی قوای سه گانه از دیگر موضوعات مورد بحث خواهد بود.

همچنین، دکتر لعیا جنیدی، معاون حقوقی رییس جمهور نیز در این برنامه ارتباط زنده تلفنی خواهد داشت.

گفتنی است تا کنون حدود ۱۳ هزار عنوان قانون در کشور وضع شده است که اثرگذاری و اثرپذیری آن‌ها از یکدیگر به ایجاد چالش در کشف قانون معتبر در حوزه‌های مختلف منجر شده و همکاری قوای سه گانه برای پالایش قوانین و مقررات، راهکار رفع این چالش مهم است که در این برنامه درباره آن بحث و گفتگو صورت خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار