رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: امسال به علت شرایط حساس بین المللی و داخلی مشارکت مردم در انتخابات نقش اساسی و محوری دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست با احزاب و تشکل‌های اجتماعی و سیاسی استان در تبریز گفت: حساسیت‌های امسال مشارکت گسترده و پرشور مردم را در انتخابات مجلس شورای اسلامی طلب می‌کند.

وی گفت: در چهل سال اخیر شاهد بودیم که مردم همیشه در صحنه حضور داشتند و در بزنگاه‌ها همیشه خوش درخشیده اند.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به نقش مهم و اساسی احزاب، گروه‌ها و سمن‌ها افزود: هر زمان که احزاب و تشکل‌های سیاسی فعال‌تر بودند مشارکت مردم نیز در انتخابات افزایش می‌یابد.

عرف گفت: دامنه مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۵۲ درصد تا ۷۲ درصد متفاوت بود و کمترین مشارکت در دوره هفتم و بیشترین مشارکت در دوره پنجم بود.

وی افزود: وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات باید بستر را برای انتخاباتی سالم و امن فراهم کند.

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی از ابتدا بر چهار پایه مشارکت مردمی، امنیت، سلامت و رقابت بنا شده است و وظیفه وزارت کشور برقراری امنیت و سلامت انتخابات است.

عرف افزود: دولت در سال گذشته درگیر فشار‌های سنگین اقتصادی بیگانگان بود و در مرداد و آبان ماه هم وارد فاز‌های مختلف تحریم شد و در ابتدای امسال سیل ۳۰ هزار میلیارد تومان به کشورمان خسارت زد.

وی گفت: وزارت کشور به عنوان قرارگاه بازسازی این وظیفه را برعهده گرفته تا انتظارات مردم را در حد، توان پاسخگو باشد و برطرف کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه برگزاری انتخابات باشکوه و سالم بسیار مهم است گفت:ستاد انتخابات استان با تمام توان برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کند.

علیار راستگو افزود: ۳۱۹۴ شعبه اخذ رأی برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان پیش‌بینی شده که از این تعداد، ۷۵۳ شعبه سیار است.

وی گفت: این انتخابات در ۱۳ حوزه انتخابیه استان شامل ۲۱ شهرستان و ۲۵ بخش مستقل برگزار می‌شود و در نتیجه آن، ۱۹ نفر به عنوان نمایندگان این استان به مجلس راه می‌یابند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی همچنین از استعفای ۸ نفر از مسئولان استان به استناد ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس خبر داد و گفت: ۷ نفر از این افراد عضو شورا‌های اسلامی هستند.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری انتخابات باشکوه و سالم

برچسب ها: انتخابات ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.