مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: همزمان با هفته پاسداشت استان اردبیل از موزه سپهرم بهره برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: خانه سپهرم در کنار موزه صنایع دستی اردبیل قرار گرفته بود که سال گذشته با تامین اعتبار از محل اسناد خزانه تملک شد تا به موزه صنایع دستی الحاق شود.

وی افزود: بازگشایی مسیر موزه صنایع دستی و در معرض دید قرار گرفتن آن یکی از مطالبات چندین ساله شهروندان بود که با تملک خانه سپهرم عملی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه راه اندازی موزه نوا‌های اردبیل در محل موزه سپهرم در حال بررسی است، تصریح کرد: ورودی جدید موزه صنایع دستی نیز از موزه سپهرم تعریف شده است.

فلاحی افزود: همزمان با هفته پاسداشت استان اردبیل موزه خاندان موذن زاده اردبیلی نیز به بهره برداری می‌رسد که فرصتی برای معرفی آثار به جامانده از خاندان موذن زاده فراهم خواهد ساخت.

وی همچنین به بهره برداری از موزه شیخ کلخوران با هدف نمایش اسناد و آثار مربوط به صفویه و خود بقعه شیخ کلخوران در این ایام اشاره کرد.

هفته پاسداشت استان اردبیل از ۴ لغایت ۱۱ مرداد ماه سال جاری با برنامه‌های متنوع فرهنگی همراه خواهد بود.

انتهای پیام/ع

از موزه خاندان موذن زاده اردبیلی بهره برداری می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.