مهرالله رخشانی گفت:۱۰ هزار کلاس درس مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

۱۰ هزار کلاس درس به بهره‌برداری می‌رسد/ آسیب سیل به ۱۴۰۰ مدرسهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهر الله رخشانی معاون وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه ۱۰ هزار کلاس درس مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این رقم نسبت به سال قبل با رشد ۱.۵ برابری همراه است.

وی ضمن بیان اینکه طبق هدف‌گذاری سازمان نوسازی مدارس، مهر ماه امسال ۱۰ هزار کلاس درس افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: با تحقق این هدف‌گذاری تعداد کلاس‌های درس به نسبت سال قبل رشد ۱.۵ برابری خواهد داشت و همچنین برای دهه فجر نیز دو هزار کلاس درس آماده افتتاح می‌شود.

مهر الله رخشانی ضمن بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها در مناطق سیل‌زده کشور به ویژه استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان ۱۲ هزار کلاس درس تا پایان سال ساخته می‌شود، افزود: یک هزار و ۴۰۰ مدرسه این استان‌ها دچار خسارت شدند که می‌کوشیم تا با افتتاح این تعداد کلاس درس بخشی از مشکلات کمبود فضای آموزشی را جبران کنیم.

وی در خصوص مدارس زلزله‌زده کرمانشاه نیز، ابراز داشت: مهرماه امسال ۵۰۰ کلاس درس در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این تعداد پروژه پرونده مدارس زلزله‌زده کرمانشاه بسته می‌شود همچنین در این استان مهر سال گذشته حدود ۵۲ مدرسه افتتاح و طی دهه فجر نیز تعدادی مدرسه تحویل داده شد که مدارس شهری به دلیل بالا بودن تعداد اتمام آن‌ها به همین مهر امسال موکول شدند.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش در رابطه با مبنی بر زمان وضعیت تخصیص اعتبار پروژه‌های کلنگ‌زنی شده شاهرود، تصریح کرد: ۵۴ کلاس درس در این شهرستان کلنگ‌زنی شد که می‌بایست با تأمین اعتبار لازم ساخته شود لذا اگر ۳۰ درصد هزینه تمام‌شده مهیا نباشد مناقصه برگزار نخواهد شد پس در کوتاه مدت و به همین زودی ۳۰ درصد هزینه تمام‌شده این سه پروژه را به‌حساب استان واریز و به آن‌ها ابلاغ می‌کنیم و علاوه بر آن از کمک خیران نیز استفاده می‌شود.

وی همچنین پیرامون تکمیل پروژه دبیرستان فنی و حرفه‌ای بسطام نیز افزود: هیچ پروژه آموزشی نیمه تمامی در این استان وجود ندارد، اما در مورد این پروژه باید گفت مشخصات این مدرسه مطابق با استاندارد یک هنرستان نیست و می‌بایست چاره‌اندیشی شود تا به شکل بهتری مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام / م

صحبت های معاون وزیر آموزش‌وپرورش در شاهرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار