۲۰۰ کرسی در سراسر جهان زبان و ادبیات فارسی را تدریس می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بهادر باقری معاون گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی در مراکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور گفت: ۲۰۰ کرسی در سراسر جهان وجود دارد که زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی را تدریس می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه، خیلی از این کرسی‌ها مستقل هستند و استادان داخلی و خارجی دارند افزود: وزارت علوم هر سال ۸۰ استاد زبان و ادبیات فارسی را به خارج از کشور اعزام می‌کند که علاوه بر آموزش زبان فارسی فرهنگ و تمدن ایران را گسترش دهند.

معاون گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی در مراکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور با بیان اینکه، ۳۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران تحصیل می‌کنند گفت: این دانشجویان از کشور‌های اروپایی، آسیایی و افریقایی زبان وادبیات فارسی را هم یاد می‌گیرند.

بهادر باقری به قول دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص اختصاص بودجه برای اعزام استاد زبان و ادبیان فارسی به خارج از کشور هم اشاره کرد وافزود: اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای این کار می‌تواند فرصتی مناسب برای معرفی فرهنگ و تمدن ایران  باشد .

احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان هم گفت: در سومین نشست رؤسای مراکز بین المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه‌ها ۱۵ نفر ازروسا و نمایندگان مراکز آموزشی حضور داشتند.

وی در پایان تصریح کرد: هدف از برگزاری این نشست پیشرفت امور آموزشی، جذب و پذیرش زبان آموزان خارجی و مشورت با استادان اعزامی برای برنامه ریزی دقیق، علمی و کارآمد در حوزه آموزش زبان و ادبیات فارسی است.

انتهای پیام / ق 

 

  تدریس زبان فارسی در ۲۰۰ کرسی دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.