جلسه شورای اشتغال و ستاد تسهیل با حضور معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، فرماندار سنقرو کلیایی و جمعی از مسئولین استان و شهرستان در محل سالن جلسات شهدای دولت شهرستان سنقروکلیایی برگزارشد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،معصومی زاده فرماندار سنقرو کلیایی گفت : ازابتدای سالجاری تا کنون به تعداد ۳۴۵ طرح از محل تسهیلات روستایی و عشایری اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است و موجب اشتغالزایی ۴۱۲ نفر شده است که با این میزان پرداخت، ۷۶ درصد از سهمیه شهرستان در این زمینه محقق شده است.

وی گفت : در سال ۱۳۹۷ توسط دستگاه‌های اجرایی با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان زمینه اشتغالزایی ۱۷۱۲ نفردر قالب مشاغل خانگی، سامانه کارا، منابع داخلی، تبصره ۱۶ و صندوق توسعه ملی فراهم شده است.

معصومی زاده افزود : سهمیه ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۳۹۸ به تعداد ۹۳۵ نفر می‌باشد که تا کنون تعداد ۵۲۶ نفر آن محقق و در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

فرماندار سنقرو کلیایی مشکلات حوزه اشتغال را در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامپروری، شیلات، گردشگری و صنایع دستی تشریح کرد که مهمترین آن به شرح ذیل می‌باشد.

محدودیت‌های تسهیلات بانکی، عدم تخصیص آب مورد نیاز، نبود صنایع تبدیلی، تغییرات قیمت ماشین آلات، بالابودن اجاره بهاء سد جامیشان برای پرورش آبزیان و ممانعت‌های بانکی، عدم همکاری آب منطقه‌ای در تمدید قرار دادها، نبود زیر ساخت‌های گردشگری، عدم مطالعه و نبود طرح گردشگری در نقاط گردشگری، کمبود اعتبار مرمت بنا‌ها و قنوات تاریخی، نبود بازارچه صنایع دستی، کمبود نقدینگی وسرمایه در گردش، بیمه و مالیات کارگران واحد‌های صنعتی، رکود در بازار و کمبود نیروی متخصص در واحد‌های صنعتی، قوانین دست و پا گیر.

معصومی زاده برای رفع این موانع و مشکلات پیشنهاد‌ها و راهکار‌هایی را ارائه نمود که اهم آن به شرح ذیل می‌باشد.

ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری، ایجاد ناحیه صنعتی روستایی، کاهش بروکراسی اداری در صدور مجوز‌ها و پرداخت وام، تشویق در جهت اجرای طرح‌های جدید و نو پا مانند طرح از پشم تا فرش، افزایش تسهیلات بانکی کم بهره، حمایت از کشاورزان، تسهیل در اخذ وثیقه ملکی، ایجاد شهرک دامداری، کاهش سهم کارفرما، لزوم قرار گرفتن شهر سطر در حوزه پرداخت تسهیلات روستایی و...

معاون اموراقتصادی استانداری کرمانشاه هم با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت سنقرو کلیایی در روستا‌ها هستند و محصول گندم به عنوان قطب تولیدی منطقه می‌باشد گفت: بایستی از ظرفیت‌هایی از قبیل گردشگری، پرورش ماهی و... بهرگیری شده و اصلاح الگوی کشت و تغییر فصول کشت با انجام کار‌های علمی در دستور کار مسئولین شهرستان قرار گیرد و در این راستا حمایت استان را نیز خواهند داشت.

حاتمی بهره گیری از تخصیص آب ۴۰۰ هکتار اراضی بالادست سد جامیشان با احداث طرح باغ با پکیج کشاورزی، گردشگری با اصلاح روش مصرف آب را مورد تاکید قرار داد و گفت: مقدمات این کار بایستی شروع شود و در اسرع وقت جمع بندی و نهایی گردد.

تلاش در جهت تسریع در اجرای پروژه طرح گردشگری سد جامیشان، تلاش در جهت برند نمودن یکی از قابلیت‌های شهرستان مانند تخمه و... و تلاش مدیران در راستای جلوگیری از برگشت اعتبارات ازمهمترین مواردی بود که معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه مورد تاکید قرار داد.

 

 

انتهای پیام/د

اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای طرح ها پرداخت شد

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.