بنا بر یک نظرسنجی جدید۹۰ درصد فلسطینی‌ها به طرح ادعایی اقتصادی آمریکا مبنی بر بهبود شرایط اقتصادی در سرزمین‌های فلسطینی اعتماد ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنا بر نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شد از هر ۱۰ فلسطینی، ۹ نفر به طرح ادعایی اقتصادی آمریکا مبنی بر بهبود شرایط اقتصادی در سرزمین‌های فلسطینی اعتماد ندارند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ۲۵ و ۲۶ ژوئن در بحرین، یک طرح صرفا اقتصادی را با عنوان " از صلح تا رونق اقتصادی" ارائه کرد که هدف از آن (به اصطلاح) احیا و تقویت اقتصاد فلسطینی عنوان شده است که در بحران طولانی مدت به سر می‌برد.

برخی کشور‌های عرب در این کنفرانس شرکت کردند، اما فلسطینیان با متهم کردن آمریکا به جانبداری از اسرائیل در این کنفرانس شرکت نکردند.

بنا بر نظرسنجی موسسه Center for Policy and Survey Research فلسطین، ۹۰ درصد از مجموع ۱۲۰۰ نفری که از آن‌ها درباره طرح (ادعایی) اقتصادی آمریکا مبنی بر بهبود شرایط اقتصادی در سرزمین‌های فلسطینی سوال شد، اعلام کردند به بیانیه‌های دولت آمریکا که بر اساس آنها، هدف از کنفرانس بحرین بهبود شرایط اقتصادی فلسطینی‌هاست اعتماد ندارند.

بنابر تحقیقات صورت گرفته، ۷۹ درصد از جمعیت فلسطین از تحریم کنفرانس بحرین حمایت کردند. این نظرسنجی نشان می‌دهد سه چهارم فلسطینی‌ها امیدوار هستند تا سران آن‌ها طرح اقتصادی آمریکا برای سرزمین‌های فلسطینی را نپذیرند. طرحی اقتصادی که آمریکا در بحرین آن را ارائه کرد به ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری بین المللی در مدت ۱۰ سال در سرزمین‌های فلسطینی و کشور‌های عرب همسایه آب و تاب داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار