رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انتظارات خود از مجمع نمایندگان استان را در حوزه‌های مختلف بهداشتی، آموزشی، درمانی و ... دانشگاه بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ما از نمایندگان استان انتظار داریم در حوزه‌های مختلف از جمله بخش تحقیقات و فناوری برای اختصاص دادن ردیف مستقل بودجه به دو پژوهشکده و نیز دو مرکز تحقیقاتی بیولوژی پزشکی و عوامل محیطی موثر بر سلامت به ما کمک کنند.

وی کمک در تأمین ارز خرید تجهیزات سرمایه‌ای بیمارستان‌ها و دریافت تجهیزات پزشکی از هیات امنای صرفه جویی ارزی (تجهیزاتی که دارای حواله می‌باشند و هنوز وصول نشده اند) را از جمله انتظارات خود از نمایندگان استان در حوزه غذا و دارو برشمرد.

 مرادی اختصاص مجوز جهت جذب اعضاء هیات علمی در حوزه آموزش و جذب نیرو با توجه به وجود پست‌های بلا تصدی در چارت بیمارستان‌ها در حوزه درمان را از دیگر انتظارات خود از نمایندگان استان اعلام کرد.

رئیس دانشگاه افزود: ما از نمایندگان انتظار داریم در جهت جذب منابع اعتباری اعم از بودجه‌های عمرانی، جاری و رفع مشکلات در راستای تکمیل و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام در حوزه توسعه مدیریت و منابع این دانشگاه ما را کمک کنند.

وی افزود: رایزنی‌های لازم در رابطه با محرومیت زدایی استان و کمک در خصوص اخذ و تخصیص مجوز‌های استخدامی جهت تکمیل کادر بهداشتی و درمانی مراکز تابعه خصوصا مناطق محروم از دیگر خواسته‌های ما در این حوزه است.

 مرادی به ساخت سوله ورزشی ۲۰۰۰ متری در حوزه فرهنگی دانشجویی اشاره کردو گفت: سیزده میلیون ریال از اعتبار این پروژه جذب شده است، اما به دلیل کمبود اعتبار مسکوت مانده است و امیدواریم که نمایندگان استان ما را در جذب این اعتبار یاری کنند.

وی کمک در ساخت و احداث خوابگاه ۴۰۰ نفره و کمک در جهت تامین منابع آن را یکی دیگر از انتظارت خود در این حوزه دانست.

 مرادی در بیان مسائل بهداشتی گفت: تدوین و کمک به اجرای قوانین مرتبط با افزایش مالیات کالا‌های آسیب رسان سلامت (سیگار- نوشابه­های گازدار- فست فوت­ها- مواد غذایی پرچرب و ...)، التزام رسانه ملی در حذف تبلیغ مواد غذایی تهدید کننده سلامت (چیپس، پفک، ...) و حمایت مالی بیشتر جهت برگزاری مراسم اربعین حسینی امسال از جمله درخواست‌های ما در این حوزه از مجمع نمایندگان است.

وی افزود: در بحث مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه در تامین اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل تعدادی از پروژه‌های خیرساز مناطق زلزله زده به دلیل نوسانات قیمت و مشکلات اقتصادی پیش آمده، خیرین قادر به تکمیل پروژه‌ها نیستند گفت: بی شک این گره تنها با کمک و یاری نمایندگان استان حل خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

انتظار از نمایندگان در حوزه‌های مختلف

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.