مانور مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان برگزار شد.

مانور مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور در همدان برگزار شد.به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، همزمان با دوازدهم تیر روز مبارزه با قاچاق کالا و ارز مانور مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان برگزار شد.

در این مانور ۱۲ اکیپ از بازرسان دانشگاه علوم پزشکی با بازرسی مراکز عرضه محصولات آایشی و بهداشتی محصولات تقلبی، قاچاق و بی کیفیت را جمع آوری کردند.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی این معاونت با اشاره به اینکه کنترل و نظارت بر مواد قاچاق سلامت محور جامعه یکی از موضوعات مهم است اظهار داشت: سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت بر فعالیت تولید کنندگان محصولات سلامت محور نظارت می‌کند چرا که با سلامت و امنیت آحاد مردم رابطه مستقیم دارد.

محمدکاظم زاده با بیان اینکه مانور مشترک هر سال به صورت نمادین برگزار می‌شود، افزود: این مانور یادآوری می‌کندکه ما پاسدار خط اول کنترل قاچاق کالای سلامت محور هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای کنترل قاچاق کالا و ارز ادامه داد: افراد بر اساس برچسب، جنس سالم را خریداری می‌کنند و برچسب‌ها حاوی اطلاعات دقیق و کاملی از سلامت و میزان کالری‌های موجود در مواد غذایی است.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان، اضافه کرد تلفن‌های ۳۸۳۸۱۸۰۲ الی ۴ داخلی ۱۴۰ جهت هرگونه گزارش مردمی در این زمینه آماده ارائه خدمات است .

وی با اشاره به تعامل سازنده واحد‌های مختلف دانشگاه با اصحاب رسانه یادآور شد که نقش روابط عمومی‌ها و اصحاب رسانه در انتقال، ارتقاء فرهنگ و آموزش صحیح و در اختیار قرار دادن اطلاعات آموزنده بسیار حائز اهمیت است که به لطف خدا و همکاری و تعامل با رسانه‌ها این مهم به خوبی نمایان است.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان همچنین نقش آموزش دربین اقشار مختلف جامعه بسیار حائز اهمیت دانست و افزود آموزش‌ها در مدارس موجب می‌شود هشدار‌های لازم به گروه هدف بهتر و سریع‌تر اعلام شود.

دکترکاظم زاده با بیان اینکه آموزش به صنف آرایشی بهداشتی به صورت منظم انجام می‌شود گفت: کلاس‌های مشترک برای صنف فروشنده‌های آرایشی بهداشتی از سوی این اداره برگزار می‌شود که هم آموزنده است و هم اینکه تا حد بسیار زیادی فروشندگان را با محصولات اصلی و تقلبی آشنا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پرچمدار و مسئول مستقیم و قانونی مبارزه با قاچاق، نیروی انتظامی است و سایر قوای مسلح و نهاد‌ها نیز به ناجا کمک خواهند کرد.

انتهای پیام/م

برگزاری مانور مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.