رئیس هیئت هندبال اصفهان گفت: حضور نزدیک به ۱۰۰ بازیکن اصفهانی در رده‌های مختلف تیم ملی، نشانگر توانمندی بالا و پتانسیل خوب استان اصفهان در این رشته ورزشی است.

افتخاری، رئیس هیئت هندبال استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، درباره مسابقات برگزار شده گفت: هیئت هندبال همیشه در اردیبهشت ماه مسابقاتی را با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تحت عنوان جام زنده رود و در هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌کند. امسال هفتمین سال برگزاری این مسابقات بود که ۶۸ تیم هندبال ساحلی در پارک ناژوان و با حضور گروه‌های مختلف سنی و هر دو رده آقایان و بانوان با هم رقابت کردند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات ماهیت بین المللی پیدا کرده و در سال جاری، تیم ملی عمان هم در مسابقات حضور یافت ادامه داد: خوشبختانه این دوره از رقابت‌ها انعکاس بسیار خوبی داشت و انتخاب بازیکنان تیم ملی هندبال ساحلی کشور تا حد زیادی متاثر از این مسابقات خواهد بود.

افتخاری ادامه داد: هم اکنون اصفهان در حال آماده شدن برای میزبانی مسابقات نوجوانان باشگاه‌های کشور است. این رقابت‌ها از ۲۱ تیر تا ۲۸ تیر برگزار می‌شود و تیم‌های زیادی از اقصی نقاط کشور در این مسابقات شرکت خواهند کرد که تیم‌های سپاهان و ذوب آهن و شهرستان‌هایی مثل نجف آباد و خمینی شهر نمایندگان اصفهان در این مسابقات خواهند بود.

رئیس هیئت هندبال اصفهان پیرامون مسابقات بزرگسالان اشاره کرد: لیگ آقایان قرار است تا از دهه سوم مرداد ماه آغاز شود و همچنین شروع لیگ بانوان دهه دوم مهر خواهد بود. تیم‌های ذوب آهن و سپاهان هم در لیگ آقایان و هم در لیگ بانوان حضور خواهند داشت. ضمن اینکه سال گذشته تیم نجف آباد هم در مسابقات حضور داشت و تلاش ما بر این است تا بتوانیم سهمیه فصل گذشته را مجددا برای اصفهان احیا کنیم.

وی همچنین افزود: نباید ناگفته بماند که به طور کلی در بحث بودجه و هزینه هیئت هندبال ورودی قابل توجهی ندارد و مبالغ فعلی نمی‌تواند جوابگو باشد. به همین دلیل است که هیئت هندبال همه رویداد‌های ورزشی را به صورت مردم نهاد پیش می‌برد. به این معنی که هزینه‌ها بین سازمان‌ها و مراکزی مثل هیئت هندبال، شهرداری و آموزش و پرورش در کنار باشگاه‌ها تقسیم می‌شود و رویکرد کنونی هیئت به این شکل است.

افتخاری راجع به وضعیت هندبال اصفهان در کشور گفت: اصفهان وضعیت بسیار خوبی در هندبال کشور دارد به طوری که در رده‌های سنی مختلف در حدود ۱۰۰ بازیکن ملی پوش از اصفهان حضور دارند. وجود این تعداد از بازیکن ملی پوش نمایانگر توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استان اصفهان است. البته کیفیت بالای هندبال در اصفهان فقط معطوف به بازیکنان نیست و مربیان و داوران اصفهانی بسیار خوبی در سطح آسیا حضور دارند.

رئیس هیئت هندبال اصفهان در پایان افزود: با توجه به آمار‌های ارائه شده، بیش از ۱۰ سال است که اصفهان با اختلاف امتیاز در رتبه اول کشور قرار دارد. در استان هم در بین ۴۰ الی ۵۰ هیئتی که وجود دارد، به لحاظ برگزاری مسابقات، هندبال پس از فوتبال در میان رشته‌های توپی جایگاه دوم را داراست.

انتهای پیام/ی
 


اصفهان در حال آماده شدن برای میزبانی مسابقات نوجوانان باشگاه‌های کشور

برچسب ها: اخبار ورزشی ، هندبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار