آمارهای وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان حکایت از آن دارد که دخانیات عامل ۴۵ درصد مرگ و میر در این کشور جنگ زده است.

وزارت صحت عامه: دخانیات عامل ۴۵ درصد مرگ و میر در افغانستان استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، آمارهای وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان حکایت از آن دارد که دخانیات عامل ۴۵ درصد مرگ و میر در این کشور جنگ زده است.

‌با افزایش مصرف دخانیات در افغانستان، وزارت صحت عامه/ بهداشت این کشور اعلام کرد در نظر دارد با تصویب قانون افزایش مالیات بر واردات دخانیات، ضمن افزایش قیمت سیگار از متقاضیان آن کاسته شود.

وزیر صحت عامه/ بهداشت افغانستان که در استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و رهبران محلی شهرت دارد، چندی پیش از علمای این کشور خواسته بود در مساجد و منابر از مضرات مصرف دخانیات بگویند.

علاوه بر وزارت صحت عامه/ بهداشت، سازمان های مردم نهاد افغانستان نیز که در حوزه‌های زیست محیطی فعال هستند، نسبت به واردات بی رویه دخانیات هشدار دادند.

«شاه زمان میوندی» رئیس اداره ملی حفاظت از محیط زیست افغانستان تاکید دارد مصرف دخانیات نه تنها برای انسان‌ها مضر است، بلکه به محیط زیست هم خسارت وارد می‌کند.

به نوشته ایرنا، شماری از فعالان اجتماعی معتقدند مافیای دخانیات در افغانستان به قدری قدرتمند است که صدور بخشنامه‌های دولتی نمی‌تواند مانع فعالیت آنان شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.