کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی فلاورجان گفت: شهر زازران با تولید سالانه ۱۷۰۰ تن آلبالو به عنوان قطب تولید آلبالو در استان اصفهان شناخته می‌شود.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی فلاورجان درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در شهرستان فلاورجان بیش از هزارو ۶۰۰ هکتار باغ وجود دارد که شهر زازران با تولید سالانه ۱۷۰۰ تن به عنوان قطب تولید آلبالو در استان اصفهان شناخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه از مجموع ۸۰۰ هکتاری مساحت شهر زازران ۱۰۰ هکتار آن زیر کشت آلبالو است افزود: در این منطقه دو نوع آلبالو کشت میشود که آلبالوی معمولی و آلبالوی گیسی به کم آبی مقاوم‌تر است و میزان برداشت آن بسته به آب و هوا و خشکسالی متفاوت است.

کارشناس باغداری جهادکشاورزی شهرستان فلاورجان با اشاره به اینکه کیفیت آلبالوی تولیدی در شهر زازران با سایر نقاط دیگر کاملا ومتمایز است گفت: همزمان با آغاز فصل تابستان برداشت آلبالو در شهرستان فلاورجان آغاز شدو باغ داران این محصول رابه عنوان میوه سودمند از باغ‌های این شهرستان جمع آوری می‌کنند.

شهباز افزود: از دیگر محصولات باغی این منطقه می‌توان به گیلاس، آلو، زردآلو، به، آلوچه، هلو و دیگر میوه‌های تابستانی اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: شهرستان فلاورجان با دارا بودن زمین‌های حاصلخیز با تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی یکی از مناطق جغرافیایی مستعد استان اصفهان در زمینه محصولات متنوع و با کیفیت شناخته می‌شود.



دلال ها، بزرگترین معضل عرضه محصولات کشاورزی



کارشناس باغداری جهادکشاورزی شهرستان فلاورجان ادامه داد: بزرگترین مشکل بازار محصولات کشاورزی و باغی در واقع وجود دلال هاست و این درحالی است که خود کشاورزان این آمادگی را دارند تا محصولات خود را بدون واسطه به مردم و شهر‌های دیگر و استان‌های نظیر تهران، خوزستان و شیراز و مصرف کنندگان برسانند.

شهباز افزود: کشاورزان و باغ داران شهرستان فلاورجان در سال‌های گذشته هر چندب مشکلات فروانی داشته انداما با همت کشاورزان توانسته اند از باغات مراقبت کنند و این امر می‌طلبد که کشاورزان در زمینه برند سازی و تامین آب باغات مورد حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تا شناس
۱۷:۱۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
بدک نبود اما آن طور که می خواستمم نبود