مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به تشدید نظارت بر استاندارد وسایل بازی پارک‌ها و شهربازی‌ها در فصل تابستان، از پلمب تعدادی از وسایل بازی غیراستاندارد شهربازی‌های کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد و به منظور حفظ سلامت و ایمنی مردم استاندارد وسایل بازی در پارک‌ها و شهربازی‌های باز و سرپوشیده اجباری است، گفت : در همین راستان بازرسی از تجهیزات بازی شهربازی‌ها، بوستان‌ها، مهدکودک‌ها، پارک‌های بازی و استخر‌های استان در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت : در جریان این بازدید، تعدادی از تجهیزات شهربازی محوطه فروشگاه رفاه کرمانشاه غیراستاندارد شناخته و پلمب شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه این تجهیزات را شامل قطار کودک، مری گورانت و ماشین بازی اعلام کرد که تا زمان رفع نقص، پلمب خواهد ماند.

نیازی با بیان اینکه تجهیزات بازی شهرستان‌ها نیز تحت نظارت است، گفت: تعدادی از وسایل بازی شهربازی سرپوشیده اسلام آبادغرب نیز شامل تکان دهنده دلقک، قطار کودک و ماشین برقی به دلیل غیراستاندارد بودن پلمب شد.

به گفته مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه، این تجهیزات هم تا رفع نواقص و صدور تاییدیه ایمنی استاندارد پلمب خواهد ماند.

وی با بیان اینکه هر نقص موجود در دستگاه‌ها و وسایل تفریحی و بازی می‌تواند خطرآفرین باشد، خاطرنشان کرد: تجهیزات بازی فاقد مجوز استاندارد می‌تواند منجر به ایجاد حوادث بویژه برای کودکان شود، بنابراین تمامی بهره‌برداران وسایل تفریحی در برابر استاندارد وسایل بازی و حوادثی که ممکن است برای افراد رخ دهد، مسئول هستند.

نیازی از مردم هم خواست هنگام استفاده از وسایل بازی حتما به تاییدیه استاندارد آن توجه داشته باشند .

 

 

انتهای پیام/د

بازرسی از تجهیزات بازی شهربازی‌ها، بوستان‌ها، مهدکودک‌ها

 

برچسب ها: استاندارد ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.