سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: حتما از سرپرست این وزارتخانه برای بررسی برخی مسائل این وزارتخانه دعوت می‌کنیم.


دعوت کمیسیون آموزش مجلس از حسینی برای ارائه توضیحات/ عملکرد وی در زمان حضور در آموزش و پرورش خراسان رضوی مثبت بودمیرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اکنون با توجه به فصل ثبت نام و نقل و انتقال معلمان زمان بسیار مهمی در حوزه آموزش و پرورش است، گفت: بیشترین کار کمیسیون در حوزه آموزش و پرورش است، لذا حتما از سرپرست این وزارتخانه برای بررسی برخی مسائل دعوت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اکنون برای ارزیابی جو مجلس نسبت به حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش زود است، افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات از وی دعوت می‌کند تا با پاسخ به سوالات اعضا ابهامات موجود را رفع کند، زیرا مسائل بسیاری در دست اقدام داریم و باید حسینی در جریان قرار گرفته و پاسخ دهد.

میرزاده تصریح کرد: ما باید به این شخص در زمان سرپرستی فرصت دهیم و عملکرد وی را مورد ارزیابی قرار دهیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا حسینی قرار است به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شود؟ گفت: نمی‌دانم وی به عنوان وزیر معرفی می‌شود یا خیر، چراکه سخنگوی دولت باید به این سوال پاسخ دهد.

وی با تاکید براینکه انتخاب سرپرست یک وزارتخانه از اختیارات رئیس‌جمهور است، بیان کرد: در صورت معرفی حسینی به عنوان وزیر آموزش و پرورش مسلما نمایندگان انتقادات و نظرات خود را رسما در صحن مجلس اعلام می‌کنند.

میرزاده ادامه داد: شاید علت معرفی حسینی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پروش به دلیل فراهم نبودن زمینه در این وزارتخانه بوده است نه اینکه در داخل این وزارتخانه فرد واجد شرایطی وجود نداشته بشد بلکه براساس اطلاع من، رئیس‌جمهور می‌توانست بر روی یکی از معاونان وزارت آموزش و پرورش اجماع کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تاکید کرد: برداشت دولت اینگونه بوده که شخص مناسبی وجود نداشته البته از نظر من در داخل وزارت آموزش و پرورش به میزان کافی نیرو‌های توانمند و ارزشمند و همچنین معاونان بدون حاشیه حضور دارند، حال به هر دلیلی رئیس‌جمهور از بیرون این وزارتخانه شخصی را به عنوان سرپرست انتخاب کرده است.

وی با اشاره به دلایل انتخاب حسینی به عنوان سرپرست هم گفت: وی را به دلیل اینکه فرد سیاسی یا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی بوده، انتخاب نکرده است بلکه حسینی قبل از حضور در مقام معاونت سیاسی، مدیرکل آموزش و پرورش یکی از بزرگترین و مهمترین استان‌ها یعنی خراسان رضوی بوده است که نقش، تنوع و گستردگی کار در این استان بیش از کار در تهران باشد، زیرا در پایتخت یک آموزش و پرورش با زیر مجموعه ۲۰ منطقه‌ای وجود دارد، اما آنجا انبوهی از دانش آموزان خارجی وجود دارند.

میرزاده اظهار کرد: فعالیت در آموزش و پرورش استان خراسان رضوی را شاید بتوان با شرایط کار در یک وزارتخانه کوچک مقایسه کرد، حتی کمیسیون آموزش و تحقیقات در زمان مدیرکلی حسینی در آموزش و پرورش بازدیدی را از آنجا انجام داد ، ارزیابی ما از آن بازدید بسیار خوب بود و رضایت نسبی از کار حسینی وجود داشت که احتمالا روحانی براساس ارسال همین گزارشات عملکردی مثبت وی را به عنوان سرپرست انتخاب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۲ تير ۱۳۹۸
کاش آقای حاجی بابایی رو به عنوان وزیر معرفی کنند.
اکثر فرهنگیان هم از عملکرد ایشان در سمت وزیر قبلی آموزش و پرورش راضی هستند
آخرین اخبار