رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد از آغاز برداشت جو از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جعفر علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: برداشت محصول جو از سطح چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به صورت سنتی و مکانیزه آغاز شد. 

وی افزود: از این مقدار سطح زیر کشت ۴۰۰ هکتار به صورت آبی و سه هزار و ۹۰۰ هکتار به صورت دیم کشت شده و پیش بینی می‌شود در مجموع نه هزار و ۵۰۰ تن محصول از آن برداشت شود.

علیزاده گفت: با توجه به بارش‌های مناسب در سال زراعی جاری پیش بینی می‌شود از هر هکتار مزارع آبی چهار تن و ۲۰۰ کیلوگرم و از هر هکتار مزارع دیم بطور میانگین بیش از دو تن محصول برداشت شود.

وی، در خصوص ارقام کشت شده هم گفت: کشاورزان این شهرستان در مزارع آبی از ارقام بهمن، ماکویی، مهتاب و گوهران و در مزارع دیم از ارقام آبیدر، سهند و بومی استفاده کرده‌اند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد، با اشاره به اینکه امسال هم سطح زیرکشت و هم میانگین برداشت محصول در مقایسه با پارسال افزایش یافته است، تصریح کرد: کشاورزان این شهرستان پارسال هفت هزار و ۴۰۰ تن محصول جو را از چهار هزار و ۸۰ هکتار سطح زیر کشت برداشت کرده بودند که میانگین برداشت در مزارع آبی سه هزار و ۴۷۰ کیلوگرم در هکتار و در مزارع آبی یکهزار و ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار بود.

انتهای پیام/ج

برداشت جو از مزارع شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.